هدفمندی یارانه غذای دانشجویی در دستور کار قرار گرفت

صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم به منظور اجرایی کردن یکی از بندهای برنامه ششم توسعه ، برنامه ریزی برای هدفمندی یارانه های غذای دانشجویی را در دستور کار خود قرار داد .

به گزارش ایسکانیوز، صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اعلام کرد: با توجه به اجرایی کردن بند «ت» ماده ۶۵ قانون برنامه ششم توسعه کشور در خصوص لزوم هدفمندی یارانه های غذای دانشجویی، برنامه ریزی مناسب و تامین منابع مالی جدید برای این امر براساس اطلاعات تغذیه دانشجویی دانشگاه ها امکان پذیر است.

بنابراین دانشگاه ها ملزم هستند اطلاعات مربوط به دانشجویان غذا خور و اطلاعات اعتبارات مربوط به تغذیه دانشجویی را تا ۱۷ مرداد ۹۶ به صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ارسال کنند.

به گزارش مهر، تغذیه دانشجویی در اختیار خود دانشگاه ها قرار دارد و سازمان برنامه بودجه اعتبار این بخش را به حساب خود دانشگاه ها واریز می کند و این کار از طریق صندوق انجام نمی شود.

سنوات قبل اعتبارات تغذیه به صورت متمرکز در بودجه صندوق پیش‌بینی می شد که اکنون به خود دانشگاه واگذارها شده است.

با وجود این موارد شورای رصدی در صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تشکیل شده است که بر فعالیت سلف سرویس های دانشگاهی نظارت دارد تا مشکل حادی ایجاد نشود و در صورت ایجاد مشکل در جهت رفع آن تلاش می کند.

سال گذشته بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان صندوق رفاه دانشجویان به دانشگاه ها کمک کرده است که به موجب آن دانشگاه ها می توانستند مشکلات بخش تغذیه را نیز رفع کنند.

200/202

کد خبر: 822473

وب گردی

وب گردی