چمران: تلاش  دوره  چهارم  شورا حاکم شدن مسائل تخصصی و شهری بر تفکرات سیاسی بود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت : همه تلاش دوره چهارم این شورا این بود که تفکرات سیاسی بر مسائل تخصصی و شهری حاکم نباشد .

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مهدی چمران در نشست خبری که به مناسبت روزهای پایانی دوره چهارم شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد با تبریک دهه کرامت و ایام ولادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) افزود: روزها و هفته های پایانی شوراهای اسلامی دوره چهارم سراسر کشور است و در این بین شورای اسلامی شهر تهران جایگاه خاصی در کشور دارد و بر همه شوراهای کشور تأثیرگذار بوده است.

وی گفت: دوره چهارم شورا سال 92 آغاز به کار کرد و نخستین دوره ای بود که 31 عضو داشت و اعضای شورا از جناح های مختلف سیاسی بودند و تضادها و تناقض هایی هم داشتند و نتیجه انتخاب نخستین رئیس این دوره از شورا آقای مسجدجامعی بود و همچنین نخستین انتخاب شهردار این دوره هم آقای قالیباف بود که هنوز هم در سمت شهردار تهران فعالیت می کند و ان شاءالله تا پایان این دوره ادامه کار خواهد داد.

چمران با اشاره به اینکه همه تلاش این دوره از شورا حاکم شدن مسائل تخصصی و شهری بر تفکرات سیاسی بود، افزود: برخی طرح ها و لوایح حتی بیش از یک بار به صحن شورا می آمد و اشکالاتی به آن گرفته می شد و دوباره بازگشت پیدا می کرد تا باز با کار کارشناسی بیشتری بیاید و بررسی شود و این کار کارشناسی برای ما بسیار ارزشمند بود.

وی گفت: در این دوره شاهد بودیم که مثلاً دوستانی از یک گروه طرحی را ارائه و گروه های دیگر حمایت می کردند و شاید دوستان خودشان از این طرح حمایت نمی کردند و این نشان می دهد که بر اساس تفکرات سیاسی و جناحی، تصمیم گیری نمی شد و نگاه ها تخصصی بود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: اعضای این دوره از شورا در قید و بند مسائل سیاسی گرفتار نبودند و توانستند با همه مشکلات موجود، کار تخصصی خود را ادامه دهند.

چمران گفت: چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران نه جلسه خصوصی کم تعداد خودمانی بود و نه یک جلسه بزرگ رسمی پارلمانی محسوب می شد و به همین علت، اداره چنین جلساتی مشکل تر و سخت تر بود.

703

کد خبر: 822474

وب گردی

وب گردی