افزایش 500 هزار تردد در مترو با اضافه شدن خط 8

معاون شهردار تهران گفت: با راه اندازی خط 8 مترو، 500 هزار نفر به ظرفیت مترو افزوده می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از میزان، مازیار حسینی در حاشیه این مراسم با بیان اینکه تست گرم خط ۸ مترو با موفقیت انجام شد، گفت: امروز روز خوبی برای ما است چراکه بهره‌برداری از خط ۸ مترو مقارن با تولد امام رضا (ع) شده است که این موضوع را به فال نیک می‌گیریم.

وی با اشاره به جزئیات اجرائی انجام شده در خط ۸ مترو با بیان اینکه به شخصه از انجام دقیق جزئیات اجرایی لذت بردم، اظهار کرد: ممکن است مسافران در حین تردد متوجه این جزئیات نشوند، اما افرادی که دستی بر کار دارند، تفاوت و ریزه‌کاری‌هایی که مختص خط ۸ است را به وضوح متوجه می‌شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به معارضان خط ۸ مترو گفت:ساخت این خط با داشتن معارضان بسیار، کاری سخت بود، در ساخت مترو در شهر قطعاتی زمین خریداری و عملیات حفاری آغاز می‌شود، اما بخش زیادی از خط ۸ مترو بر روی زمین است که سرتاسر معارض است و تغییر و تحولات در دولت‌ها نیز بر روی فرایند کار اثرگذار بود، اما از آنجایی که تنها هدف‌مان خدمت به مردم و در نظر گرفتن صرفه و صلاح آن‌ها است، توانستیم با یاری خداوند و تلاش پیمانکاران، مشاوران و همکارانمان در شرکت مترو این مراحل سخت را نیز پشت سر بگذاریم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه بزودی شاهد افتتاح خط ۸ خواهیم بود، گفت: شرکت هلدینگ مترو موظف شد با همکاری شرکت بهره برداری مترو تا با مسوولان وزارت راه و شهرسازی و همچنین مسوولان فرودگاه جلساتی را برگزار کند تا از آنجایی که کارفرمای این خط دولت بوده است، آخرین هماهنگی‌ها پیش از افتتاح و بهره‌برداری انجام شده و امیدواریم تا در هفته آینده این خط آماده مسافرگیری شود.

حسینی با بیان اینکه با تدابیر اندیشیده شده سفارش تولید ۱۰ رام قطار ویژه فرودگاه به شرکت واگن‌سازی تهران داده شده است، گفت: خط ۸ مترو یک کار بزرگ در راستای پاسخگویی به نیاز مردم بوده است.


وی با اشاره به لزوم تکمیل خط ۸ مترو از فرودگاه تا شهر پرند نیز گفت: هرچقدر بتوانیم با استفاده از مترو که حمل و نقل پاک است، شهرک‌های اقماری اطراف را به تهران که شهر مادر است متصل کنیم، علاوه بر اینکه ترافیک کاهش می‌یابد، هوا نیز کمتر آلوده می‌شود و این در حالی است که مردم به مترو اعتماد دارند و باید با فراهم کردن شرایط بهتر استفاده به این اعتماد مردم پاسخ دهیم چراکه در اغلب شهر‌های دنیا، دولت مردم را به استفاده از حمل و نقل عمومی دعوت می‌کند، اما در تهران با شرایطی مواجه هستیم که حجم استقبال مردم از حمل و نقل عمومی ما را شرمنده کرده است چراکه نمی‌توانیم به این حجم استقبال پاسخ مناسب دهیم.


معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در تشریح ویژگی‌های ساخت این خط با بیان اینکه خط ۸ اولین خط اکسپرس تهران است، گفت: طراحی این خط بر اساس سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت به انجام رسیده به طوری که مسافت ۵۰ کیلومتری از ایستگاه شاهد تا شهر پرند را تنها در ۳۴ دقیقه طی می‌کند.


حسینی با بیان اینکه در همه کشور‌ها مد‌های مختلف حمل و نقل عمومی با هم متصل شده و هم‌پوشانی دارند، گفت: برای اولین بار یک فرودگاه بین‌المللی در کشورمان به شبکه حمل و نقل ریلی مترو متصل می‌شود که با افتتاح خط ۸ به فرودگاه امام خمینی (ره) این نقص عدم هم پوشانی برطرف خواهد شد.


وی با بیان اینکه از نظر معماری ایستگاه فرودگاه امام خمینی (ره) کاملا با معماری ترمینال‌های فرودگاه همخوانی دارد، گفت: از نظر طراحی استقلال عمل نداشتیم چراکه ناچار بودیم از چارچوب‌های مشاور فرودگاه تبعیت کنیم، اما خوشبختانه با اینکه چندین سال بعد از ساخت فرودگاه، ایستگاه مترو ساخته شده است، اما با برخی ریزه کاری‌ها و کمک از اساتید برجسته معماری کشور طرح ن‌هایی کاملا با معماری ترمینال‌ها همخوانی داشته در حالی که از استقلال شخصی نیز برخوردار است.

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، دید شب ایستگاه فرودگاه امام خمینی (ره) بسیار خاص بوده و از آنجایی که عمده پرواز‌های خارجی به صورت شبانه انجام می‌شود، در نورپردازی این ایستگاه بسیار توجه شده است.

حسینی با بیان اینکه ما به دنبال رکوردزنی در افتتاح خط‌ها نیستیم گفت: فارغ از حواشی ایجاد شده، افتتاح خط ۸ مترو کار ارزشمندی است که در ساخت این خط و ترمینال‌های آن شانیت فرودگاه امام خمینی (ره) مورد توجه قرارگرفته است.

معاون شهردار تهران در خصوص ظرفیت خط ۸ متروی تهران گفت: بیش از یک میلیون جمعیت حد فاصل بزرگراه خلیج فارس، اتوبان قم، و ساوه زندگی می‌کنند که به تهران رفت و آمد دارند و این در حالی است که بسیاری از کارمندان و شاغلان در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و همچنین سکنه شهر پرند می‌توانند برای ورود به تهران از این خط مترو استفاده کنند.

مازیار حسینی با بیان اینکه حدود ۱۰ درصد خودرو‌های ورودی به تهران از طریق بزرگراه تهران – قم وارد می‌شوند افزود: مردم ساکن در رباط‌کریم، نسیم‌شهر، صباشهر، واوان و حسن‌آباد نیز می‌توانند از این خط مترو برای رفت و آمد به تهران استفاده کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: با افتتاح این خط مترو، نیم میلیون سفر به ظرفیت خطوط حمل و نقل ریلی تهران اضافه می‌شود.

703

کد خبر: 822600

وب گردی

وب گردی