حسن بیگی: پیشگیری از هرگونه قلدری را مشروع می دانیم

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: همه ملت‌ها می‌دانند فرماندهی  تروریسم  در اختیار آمریکا، طراحی‌ آن با موساد، پول آن از طرف عربستان سعودی و آموزش آن نیز توسط برخی‌ از کشورهای حوزه خلیج فارس می باشد.

ابوالفضل حسن بیگی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در خصوص مسئله برجام و تحریم های اخیر آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز گفت: در خصوص برجام، واقعیت هایی وجود دارد که این واقعیت‌ها کمتر گفته شده است؛ ما در حال حاضر در شرایطی قرار داریم که آمریکا با مشکلات و معضلاتی روبرو است و به همین دلیل تلاش می‌کند برجام را بر هم بزند؛ در همین راستا ما به عنوان ملت ایران باید به گونه‌ای عمل کنیم که نگذاریم آمریکا مشکلات جهانی را به وجود بیاورد.

وی افزود: آن چیزی که در برجام به توافق رسیدیم، مجموعه تحریم‌هایی بود که از سوی سازمان ملل به دلیل مسائل هسته‌ای علیه ما اعمال کردند ؛ لذا در این زمینه آن دسته از تحریم‌هایی که از سوی سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی اعمال شده بود، بعد از توافق هسته ای به نوعی نه صد درصد ولی بخشی ازآن برداشته شد.

حسن بیگی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب درباره عدم اعتماد به آمریکا اظهار داشت: مقام معظم رهبری همواره این نکته را به دولت و مذاکره‌کنندگان گوشزد می کردند که ما هرگز نباید به آمریکایی‌ها اعتماد کنیم ، زیرا آمریکا دشمن همه ملت‌ها و مردم ایران و انقلاب اسلامی است؛ از همان روزهای اول آمریکایی‌ها تلاش می کردند موضوع برجام را به شکل دیگری نشان دهند.

وی ادامه داد: تحریم هایی که در حمل و نقل هوایی، فروش نفت و سرمایه‌گذاری خارجی در بخش نفت و گاز بود، الحمدالله برداشته شده؛ البته وزارتخانه‌ها باید مقداری برای جذب سرمایه و توسعه بخش اقتصادی تلاش کنند؛ اما مجموعه‌ای از تحریم های غیر هسته ای هنوز برداشته نشده است و لذا آمریکایی‌ها از این منظر سوء‌استفاده می‌ کنند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران تحت هیچ شرایطی نپذیرفت که موضوع موشکی به موضوع برجام گره بخورد؛ موضوعی که آمریکایی ها برای رسیدن به اهدافشان، با هر کشور و ملتی برخورد می کنند موضوع تروریسم است؛ این در حالی هست که همه ملت‌ها می‌دانند فرماندهی تروریسم در اختیار آمریکا، طراحی‌ آن با موساد، پول آن از طرف عربستان سعودی و آموزش آن نیز توسط برخی‌ از کشورهای حوزه خلیج فارس می باشد.

حسن بیگی با بیان این که همه دنیا می‌دانند در جمهوری اسلامی آزادی است تصریح کرد: امروز ملت ما برای انتخابات خبرگان رهبری، ریاست جمهوری، شوراهای شهر و روستا و مجلس شورای اسلامی، آزادانه پای صندوق های رای می‌آیند و در چارچوب قانون اساسی رای می دهند؛ تمام آزادی‌های مشروع را برای کشور ما وجود دارد و لذا آمریکایی ها مسئله حقوق بشر را به عنوان ابزاری برای تحریم علیه ما استفاده می‌کنند.

وی ضمن اشاره به مسئله حضور مستشاری سپاه قدس در سوریه و عراق خاطر نشان کرد: مسئله ای که امروز برای آمریکا غیر قابل قبول است، حضور سپاه قدس در سوریه و عراق است؛ دولت عراق هم به صورت رسمی و هم به صورت کتبی، بارها اعلام کرده است که ما سپاه قدس را برای مقابله با داعش، القاعده، النصره به عراق دعوت کردیم و در سوریه نیز به همین شکل بود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اگر آمریکا دست به تضعیف برجام بزند، جمهوری اسلامی ایران ضرر نمی‌کند اما اگر بخواهند از طریق فشار تضعیف برجام از ناحیه ایران انجام بشود، باید بدانند مقامات جمهوری اسلامی ایران به ویژه مسئولان رده بالا و در راس آن مقام معظم رهبری، آگاهانه کشور را اداره می‌کنند.

حسن بیگی با بیان این که جمهوری اسلامی در سطح بین الملل در همه زمینه ها می درخشد ادامه داد: ما برای اینکه خباثت‌های آمریکا را به دنیا معرفی کنیم بایستی تلاش کنیم و وزارت امور خارجه و دستگاه دیپلماسی ما در این راستا واقع بینانه عمل کنند.

وی تاکید کرد: امروز شرایط دنیا برعکس شده است؛ روزی اجماع جهانی علیه جمهوری اسلامی بود اما امروز اجماع جهانی علیه آمریکا است، زیرا آمریکایی‌ها می‌خواهند برجام را زیر پا بگذارند و بدعهدی کنند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطر نشان کرد: امروز هم مجلس سنا و هم مجلس عوام در آمریکا ، به این اجماع رسیده اند که این اجماع در مرحله اول موضوع روسیه است؛ دو حزب بزرگ آمریکا استنباطشان این است که ترامپ و پوتین قرارداد و ارتباطاتی خواهند داشت که به ضرر آمریکا خواهد بود. به نوعی ترامپ را محدود می‌کنند و تلاش شان این است ترامپ در مقطعی که رئیس جمهور است نتواند هیچ قراردادی و معاهده‌ای با روسیه داشته باشد.

وی افزود: تحریم هایی که سنا نوشته است 70 صفحه می باشد؛ 42 صفحه‌ آن مربوط به روسیه، 15 صفحه مربوط به کره شمالی و 9 صفحه‌ مربوط به جمهوری اسلامی است.

حسن بیگی با اشاره به جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص تحریم های آمریکا گفت: آن چه که در کمیسیون مطرح شد، همان حرف های کذا و دشمنی‌هایی که آمریکا در طی 39 سال گذشته با جمهوری اسلامی داشتند اجماع و تکرار شد؛ فقط دو موضوع شفاف‌تر از قبل عنوان شده و آن هم سپاه پاسداران و نیروی قدس می باشد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: نیروی قدس ما با درخواست دولت های مربوطه به عنوان مستشار وارد سوریه و عراق شده است؛ سپاه پاسداران هم در بحث توسعه موشکی و تقویت بنیه دفاعی، ملزم به اطاعت از آمریکا و کشورهای دیگر نیست بلکه آزاد است برای امنیت ملی، تامین منافع ملی و حفظ تمامیت ارضی براساس قانون اساسی و خاص ملت ایران عمل کند و روز به روز نیز قوی‌ترمی‌شود.

وی با بیان این که آمریکایی‌ها باید بدانند که دنیا تک قطبی نیست بلکه چند قطبی است تصریح کرد: آمریکایی‌ها باید بفهمند سپاه پاسداران و جمهوری اسلامی به دنبال تامین منافع خود می باشد و قدرتمندانه به تمام اهداف و برنامه‌های راهبردی خود ادامه خواهد داد.

حسن بیگی تاکید کرد: موشک های ما برای دفاع از خودمان است و ملت ایران، پیشگیری از هرگونه قلدری و گردن کلفتی را مشروع می‌داند؛ بر همین اساس، سپاه پاسداران و سپاه قدس روز به رو توسعه پیدا می‌کند و به عنوان یک نیروی قدرتمند در سطح منطقه حرکت می‌کند و با قدرت در سطح دنیا ظاهر می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: در جلسه ای که با معاون وزیر امور خارجه داشته ایم این نکته را مطرح کردیم که شما برای حفظ مشروعیت و حمایت از سپاه پاسداران و نیروی قدس، باید از همه ابزارها، امکانات دیپلماتیک و ابزارهای بین‌المللی باید استفاده کنید و در هیچ شرایطی اجازه مانور بی جا به آمریکایی‌ها ندهید.

وی با بیان این که امروز در دو جهت دست ایران پیش است اظهار داشت: یک جهت این است که ایران در حال حرکت در جهت قوانین بین‌المللی است؛ در جهت دیگر ملت ایران با اقتدار و استحکام ایستاده‌اند و به دنیای غرب و استکبار جهانی نه گفتند و پاسخ نه را با سیلی به آمریکا به دنیا نمایش می‌دهند.

حسن بیگی اضافه کرد: نکته دیگری که حائز اهمیت است وحدت ملت ما می باشد؛ ملت ایران، با شعارهای کوبنده و مشت‌های گره کرده اعلام کردند که انرژی هسته‌ای حق مسلم ما است و آمریکا تا کنون این حق را نتوانسته از ما بگیرد؛ علی رغم اینکه در یک مقطع کوتاهی تلاش کردند با تبلیغات، جنگ روانی، رشوه دادن به بسیاری از کارکنان سازمان ملل و بهره از دلارهای نفتی عربستان سعودی این حق را از ما بگیرند، اما در نهایت شکست خوردند.

این نماینده مجلس با بیان این که اقداماتی که آمریکایی‌ها انجام می‌دهند اقدامات کوچک و سخیفی است گفت: ان شاالله جمهوری اسلامی به پیروزی می‌رسد و ما باید با تمام توان بایستیم و دشمن در هرکجا خواست ضربه‌ای به جمهوری اسلامی وارد کند با قدرت به آن پاسخ بدهیم.

302

کد خبر: 822636

وب گردی

وب گردی