127 اثر منقول در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد

در جلسه کمیته آثار منقول، 127 اثر تاریخی ارزشمند شامل تابلوهای نقاشی، برخی از اشیای تاریخی موزه ملی و سنگ قبر و کتیبه در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

به‌ گزارش ایسکانیوز در کمیته آثار منقول که صبح امروز چهارشنبه 11 مرداد 96 با حضور مدیر و کارشناسان دفتر ثبت آثار تاریخی، کارشناسان موزه ملی و مجموعه‌های تاریخی نیاوران، کاخ گلستان و تعدادی از استان‌ها برگزار شد، 127 اثر منقول در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

فرهاد نظری مدیرکل دفتر ثبت آثار تاریخی با اعلام این خبر گفت: «در کمیته آثار منقول 26 تابلو نقاشی، قلمدان و مینیاتورهای مجموعه فرهنگی‌تاریخی کاخ نیاوران و دیوارنگاره صف سلام فتحعلی‌شاه در باغ نگارستان به ثبت رسید.»

او به آثار ثبتی موزه ملی ایران اشاره کرد و افزود: «37 اثر از موزه ملی ایران به ثبت رسید که از این مجموعه 30 اثر مربوط به دوره تاریخی و 7 اثر متعلق به آثار صنیع‌الملک است.»

نظری تأکید کرد: «34 اثر از تابلوهای نقاشی‌ ابوالحسن‌خان غفاری (صنیع‌الملک) که هم‌اکنون در مجموعه فرهنگی‌تاریخی کاخ گلستان نگهداری می‌شود در این نشست به ثبت رسید. همچنین در جلسه کمیته آثار منقول 29 اثر متشکل از سنگ قبر و سنگ کتیبه استان یزد نیز ثبت شد.»

703

کد خبر: 822638

وب گردی

وب گردی