انتخاب " تاریخانه " به‌عنوان نماد شهرستان دامغان

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان دامغان گفت: مسجد "تاریخانه" به‌عنوان نماد شهرستان دامغان انتخاب شد.

به گزارش ایسکانیوز، معصومه داوودیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به مصوبات جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان اظهار داشت: با توجه به درخواست‌های مردمی از سوی سازمان‌های مردم‌نهاد شهرستان دامغان مسجد "تاریخانه" به‌عنوان نماد فرهنگی و تاریخی این شهرستان انتخاب شد.

وی با بیان جایگاه ویژه نماد و الگوهای شاخص برای معرفی یک شهرستان در جذب گردشگران اذعان کرد: مسجد "تاریخانه" دامغان با قدمت طولانی در نیمه دوم هجری قمری ساخته‌شده است و یکی از آثار تاریخی این شهرستان بشمار می‌رود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان دامغان بیان کرد: انتخاب این بنا به‌عنوان نماد شهرستان دامغان می‌تواند در ارتقا سطح فرهنگ عمومی و تقویت آرمان‌های اعتقادی مردم این شهر اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه از سالیان گذشته تاکنون این مسجد در اذهان عمومی به‌عنوان سند تدین و تمدن در دامغان محسوب می‌شد خاطرنشان کرد: انتخاب آن به‌عنوان نماد شهرستان دامغان معرف الگوهای فرهنگی و مذهبی در این شهرستان است.

داودیان با اشاره به اینکه در سال 1310 هجری شمسی مسجد "تاریخانه" دامغان در فهرست آثار ملی ثبت‌شده است یادآور شد: حفظ بناهای تاریخی و مرمت محل‌های فرسوده از اهداف مهم سازمان میراث فرهنگی است.

وی تأکید کرد: بناهای تاریخی می‌تواند ظرفیت خوبی را برای جذب گردشگران به این شهرستان ایجاد کند و این مهم در رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی نیز اثرگذار است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دامغان بیان کرد: معرفی مسجد "تاریخانه" دامغان به گردشگران داخلی و خارجی درصدد جهانی‌شدن این بنای تاریخی در ایران هستیم چراکه مسجد تاریخانه یکی از قدیمی‌ترین مسجدهای ایران است.

901

کد خبر: 822646

وب گردی

وب گردی