صدور روزانه پنج هزار تن سیمان از گمرک همدان

مدیرکل گمرک استان همدان از افزایش ۴۰ درصدی صادرات در ۴ ماهه امسال از گمرک همدان خبر داد و گفت: روزانه ۵ هزار تن سیمان از گمرک همدان صادر می‌شود که عمده آن به عمان صادر می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، جمال خشوعی بعد از ظهر امروز در کارگروه صادرات غیرنفتی استان اظهار داشت: صادرات استان همدان تا پایان سال 95 به میزان 19 درصد رشد داشته اما در 4 ماهه امسال به 40 درصد رشد رسیده است.

خشوعی بیان کرد: در مدت چهار ماه سال 96 ارزش صادرات استان همدان از مبدأ گمرک استان به میزان 50 میلیون دلار به وزن 280هزار تن بوده است.

وی با اشاره به اینکه گمرک همدان نگرانی های صادرکنندگان را از طریق سامانه جامع گمرکی رفع کرد گفت: دیگر نیاز به حضور فیزیکی صادرکنندگان در گمرک نیست و می توانند در هر زمانی از طریق سامانه الکترونیکی ارتباط برقرار کنند.

مدیرکل گمرک استان همدان اظهار داشت: اقلام صادراتی از استان شامل سفال، سرامیک،کشمش، سیمان، چرم، قابلمه تفلون، سیب زمینی، وازلین و غیره به کشورهای عراق، افغانستان، ایتالیا، ارمنستان و غیره صادر شده است.

خشوعی تصریح کرد: 18میلیون دلارواردات به وزن 7هزار تن بوده که در واردات از رتبه 51 به 45 رسیدیم.

وی با بیان اینکه روزانه 5 هزار تن سیمان از ملایر گمرک همدان به عمان صادر می‌شود، گفت: متأسفانه میوه و تره‌بار، گوجه‌فرنگی و هندوانه از سایر گمرکات صادر می‌شود.

خشوعی با اشاره به رتبه‌بندی گمرک همدان کشور با بیان اینکه 160 گمرک در کشور وجود دارد گفت: در سال 95 از نظر ارزش صادرات در کشور رتبه 55 کشور بودیم و در 4 ماهه امسال به رتبه 50 رسیدیم.

وی خواستار افزایش تعامل صنعت، معدن و تجارت با گمرک شد و عنوان کرد: آمار بارنامه‌ها از سوی سازمان صنعت و معدن به گمرک نیز اعلام شود.

901

کد خبر: 822681

وب گردی

وب گردی