جشن دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد

همزمان با فرارسیدن ولادت هشتمین امام شیعیان (ع) و دهه کرامت ، مراسم جشنی با حضور مسئولین ، کارکنان و دانشجویان در این واحد برگزار و از نرم افزارهای فرهنگی معاونت فرهنگی و دانشجویی واحد علوم و تحقیقات رونمایی شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر دانشفرد معاون فرهنگی و دانشجویی این واحد در این مراسم ضمن تبریک ولایت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) گفت: عشق امام رضا (ع) ، سرمایه و امیدی در دل های ما ایرانیان است و همین سرمایه باعث می شود در همه امور و مشکلات به آن امام بزرگوار متوسل شویم .

وی با بیان این مطلب که دهه کرامت دهه معنوی و پربرکتی است ، ادامه داد:امید است همه مسلمانان و به خصوص ایرانیان در دهه کرامت مورد لطف و عنایت قرار گیرند.

دکتر دانشفرد به توصیفی از دهه کرامت در اشعار مولانا اشاره کرد و افزود: نهر دهه کرامت، صاف ، زلال و جاری است و این دهه متعلق به همه مستضعفان جهان است.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد علوم و تحقیقات به شهر مقدس مشهد، این پایتخت فرهنگی جهان اسلام اشاره کرد و گفت : امیدواریم واژه "رضا" شعار فرهنگی مشهد مقدس شود . زیرا این واژه تعریف کاملی از بخشایندگی ، رضایت ، کرامت و لطف است .

حجت الاسلام و المسلمین هاشمی امام جماعت مسجد امام علی (ع) واحد علوم و تحقیقات نیز در این مراسم ضمن ارائه نکاتی پیرامون ویژگی های امام رضا (ع) گفت:عمر شریف آن امام همام 55 سال و مدت امامت آن حضرت 20 سال بوده است.

وی به نجمه خاتون ، مادر امام رضا (ع) و چگونگی ازدواج ایشان با امام موسی کاظم (ع) اشاره کرد و افزود: امام جعفر صادق (ع) ،مادر امام رضا (ع) را طاهره می نامید.

حجت الاسلام و المسلمین هاشمی تصریح کرد: یکی از فعالیت ائمه معصومین (ع)مبارزه با برده داری بود . بدین صورت که کنیزها و غلامانی اختیار می کردند و پس از آموزش دادن آن ها را در راه خدا آزاد می کردند .در حالی که در دنیای امروز و در کشورهای پیشرفته شاهد شکل دیگری از برده داری هستیم .حتی در برخی موارد متاسفانه ، کشورهای ضعیفی هستند که توسط کشورهای قدرتمند به بردگی گرفته می شوند.

براساس این گزارش در این مراسم از نرم افزار های تلفن همراه مشاوره ، تلفن همراه نماز و نرم افزار چندرسانه ای فرهنگ و دانشگاه رونمایی شد. از جمله ویژگی های این نرم افزار ها قابلیت نصب آسان بر روی گوشی تلفن همراه است که برای دانشگاهیان و بویژه دانشجویان پر کاربرد خواهد بود.

200

کد خبر: 822712

وب گردی

وب گردی