عجیب اما واقعی/شکست تیم فوتبال انسان ها برابر ربات ها در سال 2050

روبات های انسان نما بهترین تیم فوتبال انسان ها را در سال 2050 شکست خواهند داد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز،با و جود اینکه راه بسیار طولانیست وشاید بسیار عجیب وغریب بنظر آید اما متخصصان علم رباتیک بر این باورند که تیم فوتبال روبات های انسان نما در بازی مقابل بهترین تیم فوتبال انسان ها در سال 2050 به پیروزی خواهند رسید.
در طی دو دهه ی گذشته، تیم ها در رقابت های دوستانه "روبوکاپ" با یکدیگر در حوزه های مختلف مانند مسابقات فوتبال، چالش های عملی مانند تولیدات صنعتی و همچنین امداد و نجات به رقابت می پردازند. این در حالیست که رقابت فوتبال روبات ها از جذاب ترین بخش های این مسابقات به شمار میروند.
گرهارد کراتشمر، رییس مسابقات روبوکاپ در سال گذشته، هدف نهایی این مسابقات را توسعه ی تیم فوتبال روبات های انسان نما و در نهایت شکست بهترین تیم فیفا می داند. او امیدوار است که این مهم در سال 2050 محقق شود.
مسابقات ربوکاپ در سال 1996، کمی بعد از شکست بهترین شطرنج باز دنیا توسط سیستم IBM’s Deep Blue، راه اندازی شد و پایه گذاران آن دریافتند در حالی که پیروزی IBM’s Deep Blue بسیار چشمگیر بود، در بعضی موقعیت ها،شکست سیستم های هوشمند غیر ممکن است. آنها رقابت هایی را برگزار کردند و سال 2050 را هدفی برای بالا بردن سطح استاندارد و به چالش کشیدن مهندسان انتخاب کردند تا ماشین هایی را طراحی کنند که نه تنها می توانند به عنوان انسان فکر کنند، بلکه قادرند مانند آن ها عمل کنند.
ساخت چنین روبات های ورزشکاری چالش بسیار بزرگیست و حتی در دو دهه ی آینده رقابت های ربات های انسان نما و توانایی های آن ها خنده دار بنظر می رسد. چابکی، استقامت و توانایی درک ربات ها از مشکلات اصلی آن ها به شمار می روند. ساخت ربات های ورزشی انسان نما باید از ابتدا شروع شود که خود نیازمند طراحی عضلات مصنوعی پیچیده است. همچنین برای شکست انسان ها، روبات ها نیاز به یک منبع انرژی فشرده و کارآمد هستند.
در نهایت، محققان باید کدهایی را برای سیستم های پیچیده ادراک طراحی کنند تا روبات ها بتوانند حرکاتی مانند تاکتیک ها، موقعیت میدان و حرکت توپ را ارزیابی کنند.

ترجمه و خبرنگار: گلاره خادم وصال

کد خبر: 822744

وب گردی

وب گردی