96 درصد زندانیان غیرعمد استان تهران محکومان مالی هستند

مدیر نمایندگی ستاد دیه تهران گفت: هم اکنون از جمعیت 950 نفری زندانیان جرایم غیرعمد استان، 918 نفر بابت بدهی مالی ناشی از چک، مهریه و نفقه در حبس هستند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی ستاد دیه کشور، منوچهر رحمانی در جلسه هیئت امنای نمایندگی ستاد دیه استان تهران افزود‌: برای پیشگیری از آسیب به خانواده‌ محکومان غیرعمد استان و کاهش آسیب‌های اجتماعی، نیکوکاران تهرانی در بهار امسال ، با پرداخت مبلغی معادل شش میلیارد و 160میلیون ریال، موجبات پرداخت بدهی 25 نفر از مددجویان ندامتگاه ورامین را فراهم کردند.

وی با اشاره به آمار زندانیان جرایم غیرعمد استان ادامه داد: هم اکنون تهران 950 محکوم واجد شرایط دارد که 15 نفر زن هستند و جرم همه این زنان بدهی ناشی از چک است.

مدیر ستاد دیه تهران با بیان افزایش آمار بدهکاران مالی در استان یادآور شد: متاسفانه امروز 96 درصد جمعیت غیرعمد کشور را بدهکارانی ناشی از صدور چک یا تعهد مهریه تشکیل می‌دهند که این امر بیش از آن که نیازمند راهکارهای قانونی باشد به فرهنگ‌سازی در میان مردم نیاز دارد.

رحمانی گفت: به دلیل ندانستن قانون یا اطلاعات ناقص از عواقب برخی مقررات بانکی یا فقر فرهنگی در میان جمعی از خانواده‌های ایرانی فقط در تهران 702 نفر بابت ناتوانی در پرداخت چک‌های بدون پشتوانه، 183 نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه‌های نامتعارف و 34 نفر هم به علت نفقه در حبس به سر می‌‎برند.

وی با اشاره به آثار قانون بیمه اجباری خسارت وارده شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه مصوب 20 اردیبهشت سال 95 گفت: سال گذشته با رای حداکثری نمایندگان مجلس تصویب این قانون مترقی در قالب 66 ماده و 54 تبصره از سوی رییس جمهور به وزارتخانه متبوع ابلاغ و در ادامه تمامی شرکت‌های بیمه موظف به حمایت قاطع از آسیب‌دیدگان ناشی از یک سانحه رانندگی شدند که به برکت همین اقدام در زندانهای سطح استان تهران فقط 22 راننده زندانی در حبس حضور دارند.

703

کد خبر: 822799

وب گردی

وب گردی