تهران-ایسکانیوز: مشرق زیبای من غمگین است! نام نمایشگاهی است که 18 مهر ماه، از سوی انجمن تصویرگران ایران در حمایت از کودکان رنج دیده و جنگزده خاورمیانه در گالری لاله برگزار خواهد شد، این نمایشگاه همزمان به صورت مجازی نیز به نمایش در خواهد آمد.


مهدی عبدالله زاده مدیر روابط عمومی انجمن تصویرگران ایران در گفت و گو با خبرنگار تجسمی ایسکانیوز گفت: با توجه به این که سایت انجمن تصویرگران از کشورهای دیگر نیز بازدید کننده دارد، ایده نمایشگاه مجازی در کنار نمایشگاه کودکان جنگزده خاورمیانه در گالری لاله شکل گرفت.


او در ادامه با اشاره به این که برپایی نمایشگاه مجازی می تواند بسیاری ازمحدودیت ها را از میان بردارد، اظهار داشت: چنین نمایشگاهی علاوه بر کم هزینه بودن می تواند بدون محدودیت زمانی قابل دسترسی و بازدید باشد، از طرفی مدیریت نمایشگاه با سرعت بالاتری انجام می شود و ارتباط دوسویه ای میان برگزار کنندگان و مخاطبان ایجاد خواهد شد که این برای یک نمایشگاه حسن بزرگی است.


عبدالله زاده، از تجربه موفق برگزاری نمایشگاه مجازی نوروز و یلدا سخن به میان آورد و گفت: با توجه به این که ما توانسته بودیم از این طریق با مخاطبان ارتباط مناسبی برقرار کنیم و از طرفی نیز وظیفه خود نیز می دانستیم به اتفاقات دردناکی که این روزها بر زندگی کودکان جنگزده خاورمیانه سایه انداخته واکنش نشان دهیم، تصمیم گرفتیم به جای انتشار بیانیه ای که حرکتی یک سویه به حساب می آید با شرکت هنرمندان و مخاطبان نمایشگاهی برگزار کنیم که قطعا حرف های بیشتری را با خود خواهد داشت.


وی همچنین به دعوت از تمام هنرمندان تصویرگر حتی هنرمندانی که مقیم ایران نیستند اشاره کرد و ادامه داد: درست است که تنها هنرمندان ایرانی در این نمایشگاه شرکت دارند اما بعد این نمایشگاه بین المللی خواهد بود.


10613039_709341022447923_6636369526199822417_n


عبدالله زاده درباره تعداد شرکت کنندگان و آثاری که برای نمایش انتخاب خواهند شد، توضیح داد: 120 اثر از 90 شرکت کننده تا کنون به دبیرخانه ارسال شده است که انجمن تصویرگران برای حفظ کیفیت نمایشگاه آثار قابل نمایش را از میان آن ها انتخاب خواهد کرد، البته نمایشگاه مجازی از نمایشگاهی که طی دو هفته در گالری لاله برگزار می شود گسترده تر خواهد بود.


وی افزد: دلیل این موضوع هم محدودیت فضا در گالری هاست، حدود 40 اثر از 18 مهر به صورت فیزیکی در معرض دید قرار می گیرند که این تعداد حتما در نمایشگاه مجازی بیشتر خواهد بود علاوه بر این که محدودیت زمانی نیز برای نمایش آن ها در سایت انجمن وجود ندارد.


به گفته مهدی عبدالله زاده این نمایشگاه بیان هنرمندانه ای برای مخالفت با جنگ هایی است که به شدت آزاردهنده اند و زندگی کودکان را تهدید می کنند.


مشرق زیبای من، غمگین است! نمایشگاهی است که در حمایت از کودکان رنج دیده و جنگزدۀ خاورمیانه از سوی انجمن تصویرگران برپا خواهدشد. قرار بود این نمایشگاه ابتدا به صورت مجازی در سایت انجمن تصویرگران به نمایش درآید و سپس به صورت فیزیکی در یکی از گالریهای تهران نمایش داده شود که با هماهنگی های انجام شده این نمایشگاه در هر دو حالت مجازی و فیزیکی به طور همزمان گشایش خواهدیافت. علاقمندان می توانند برای اطلاعات بیشتر به سایت http://www.casi.ir/ مراجعه کنند.



کد خبر: 82280

وب گردی

وب گردی