ایجاد زیرساخت های دانش و تجربه های آستان قدس برای کمک به معظل بیکاری

رئیس سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی(ع) به برنامه‌های این آستان برای استفاده از ظرفیت‌هایش در به‌کارگیری متخصصان بیکار اشاره کرد.

به گزارش ایسکانیوز؛ محمدرضا عطارزاده رئیس سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی(ع) در برنامه «چوب‌خط» شبکه افق، با بیان اینکه 40 شرکت بالای 50 درصد و 30 شرکت پایین‌تر از 50 درصد برای آستان قدس وجود دارد، گفت: تلاش‌مان این است که با استفاده از خبرگان رشته‌های تخصصی مربوط به آن، شرکت‌ها را هدایت کنیم و در راستای کارآمدی و بهره‌برداری بیشتر بتوانیم از بهترین ظرفیت ‌آنها استفاده کنیم.

او با ابراز اینکه "در گذشته مدیرانی را داشتیم که توانایی خود را از دست داده بودند" گفت: اکنون با کنار گذاشتن آن مدیران با یک گروه پرتوان که اکثر آنها عاشقان متخصصی هستند که کارهای تخصصی خود را به‌جهت خدمت به آستان قدس رها کرده و مشغول کار در آستان شده‌اند.

عطارزاده با اعلام اینکه آستان قدس برای بیکاران متخصص برنامه دارد، گفت: با توجه به معضل بیکاری که در این چند سال حاد شده و اکثر مراجعات، مجاورین و زائران برای رفع نیاز بیکاری بوده است، طرحی برنامه‌ریزی شده که بیکاران متخصص به کار گرفته شوند.

رئیس سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی در توضیح آن افزود: آستان قدس رضوی زیرساخت‌های لازم و دانش و تجربه‌های خود را به‌مدد تیم‌های بیکار می‌آورد و از این طریق فعالیت‌ اقتصادی صورت می‌پذیرد.

او با ابراز اینکه این طرح امدادی نشده است، گفت: اکنون بیکاران متخصص برای شروع یک فعالیت اقتصادی مثلاً در حوزه کشاورزی علاوه بر تهیه زمین گرفتار یک بوروکراسی اداری می‌شوند که فرایند آن بسیار طول می‌کشد، اما آستان قدس این زیرساخت را کاملاً آماده و مهیا می‌کند و با کمک هم یک فعالیت اقتصادی شکل می‌گیرد که سهم هر طرف مشخص است.

عطارزاده با بیان اینکه با کمک حوزه نظام کشاورزی بیکاران متخصص را شناسایی می‌کنند، گفت: اکنون شروع کار با توجه به ظرفیت‌های آستان با کشاورزی، دامپروری و گلخانه است که در ادامه آن صنایع تجهیزات پزشکی نیز به آن اضافه می‌شود.

رئیس سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی به‌عنوان نمونه به یک زمینی اشاره کرد که سال‌ها بدون استفاده مانده بود، اما با تشکیل این کارگروه تبدیل به گلخانه شد و اکنون در سطح شهر مشهد محصولات آن توزیع می‌شود.

وی با اظهار اینکه برنامه آستان قدس با تشکیل این کارگروه‌ها برای فراهم آوردن بستر تولید و استفاده از ظرفیت‌های خود در این عرصه با کمک نیروهای متخصص بیکار است، گفت: چشم‌انداز این برنامه‌ها فروش تولیدات و عرضه‌ آنها به خارج از کشور است.

منبع: تسنیم

403

کد خبر: 822826

وب گردی

وب گردی