سفر شهروندان آمریکایی  به کره شمالی ممنوع شد

دولت آمریکا سفر اتباع این کشور به کره شمالی را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از آی 24، آمریکا امروز(چهارشنبه) سفر شهروندان این کشور به کره شمالی را ممنوع اعلام کرد. این تازه‌ترین اقدام پس از مرگ دانشجوی بازداشت شده آمریکایی است که در جریان سفری توریستی به کره شمالی بازداشت شده و جان خود را از دست داده بود.

پیشنهاد این ممنوعیت که از اول سپتامبر اجرایی می‌شود پس از نگرانی مقامات از خطرات جدی بازداشت شهروندان آمریکایی توسط دولت پیونگ‌یانگ مطرح شد.

طبق این دستور که در بخش ثبت دولت فدرال به تازگی وارد شده " تمام گذرنامه‌های آمریکایی برای سفر به کره شمالی و یا از طریق این کشور به مقصدی دیگر بی‌اعتبار است، به جز مواردی که برای سفری خاص باشند.

اتو وارمبیر، 22 ساله دانشجوی دانشگاه ویرجینیا سال گذشته به هنگام سفر توریستی به کره‌شمالی بازداشت شد. وی در حالی آزاد شد که در حالت کما به‌سر می‌برد.

وی پس از انتقال به آمریکا در یک بیمارستان بستری شد. به گفته پزشکان این دانشجوی آمریکایی دچار صدمه مغزی شده بود. پزشکان معالج این دانشجوی آمریکایی پنجشنبه گذشته گفته بودند، وی هیچ‌گونه علائم هوشیاری را نداشت و به محرک‌ها پاسخ نمی‌داد.

مشخص نیست اتو وارمبیر در چه وضعیتی در زندان بوده و به چه میزان خدمات پزشکی دسترسی داشته است. ولی خانواده این دانشجوی آمریکایی مقام‌های حکومت کره‌شمالی را متهم می‌کنند که پسرشان را «شکنجه» کرده‌اند.

منبع: تسنیم

802

کد خبر: 822843

وب گردی

وب گردی