تهران و پکن در بسیاری از مسائل منطقه ای مواضع مشترکی دارند

پانگ سن با بیان اینکه جامعه همکاری و مشارکت راهبری بین ایران و چین بسیار بالاست گفت: تهران و پکن در بسیاری از مسائل منطقه ای مواضع مشترکی دارند.

به گزارش ایسکانیوز ظهر امروز پنجشنبه ( 12 مردادماه) پیرو دیدار های قبلی مقامات چینی با رییس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام سفیر چین در ایران به منظور ارائه پیام فرستاده ویژه چین در امور سوریه با دکتر ولایتی دیدار و گفتگو کرد.

پانگ سن با ابراز خرسندی از دیدار خود با دکتر ولایتی گفت: کشور چین اهمیت فراوانی را در خصوص نقش ایران در منطقه قائل است ضمن آنکه امروز افتخار داشتیم تا با مشاور مقام معظم رهبری ایران در خصوص همکاری های دوجانبه و مسائل مهم بین المللی و منطقه ای تبادل نظر کنیم.

وی ادامه داد: تهران و پکن در بسیاری از مسائل منطقه ای مواضع مشترکی دارند.

سفیر چین در ایران در ادامه به مسائل جاری منطقه ای به خصوص گروه های تروریستی تکفیری داعش اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر با خروج نیروهای داعش از عراق و سوریه شاهد تحولاتی در این دو کشور هستیم و وضعیت میدانی آنها بهبود یافته است.

پانگ سن افزود: چندی پیش فرستاده ویژه چین در امور سوریه از ایران دیدار و با مقامات این کشور مذاکراتی داشت. ضروری است که تهران و پکن درخصوص مسئله سوریه مذاکرات بیشتری داشته و تلاش کنند این مسئله به زودی حل شود.

در دیدار ولایتی با سفیر چین پیام مقامات آن کشور در خصوص همکاری های منطقه ای و به ویژه سوریه به وی تحویل شد.

با درخواست شی چین پینگ رییس جمهور چین سفیر این کشور در ایران به منظور دیدار با ولایتی و پیرو دیدارهای قبلی مقامات چین با مشاور مقام معظم رهبری دیدار و پیام فرستاده ویژه چین در امور سوریه را تقدیم او کرد.

301

کد خبر: 822861

وب گردی

وب گردی