هر کودک نشانی خداست ، شعار هفته ملی کودک در سال 1396

سازمان بهزیستی کشور، «هر کودک نشانی خداست» را شعار هفته ملی کودک در سال 1396 اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، هفته ملی کودک امسال روزهای 15 تا 21 مهر در سراسر کشور از سوی نهادها و سازمان‌های مختلف و در چهارچوب برنامه‌های ملی برگزار می‌شود.
موضوع‌هایی در حوزه‌های سلامت و ایمنی، محیط زیست و میراث فرهنگی، کتاب و محصولات فرهنگی و امنیت کودکان از محورهای کلی نام‌گذاری روزهای هفته ملی کودک به شمار می رود.
هفته ملی کودک هر ساله فرصت مناسبی برای توجه به قوانین حمایتی کودک و اطلاع رسانی در زمینه حقوق کودک و توجه به امنیت او است.
بسیاری از کارشناسان حوزه کودک خواهان تسریع در تصویب لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان در مجلس هستند که سالهاست متوقف مانده است.
کودکان آسیب پذیرترین اقشار جامعه به شمار می روند و برای حمایت از خود، نیازمند کمک بزرگسالان هستند بنابراین اعاده حقوق و محافظت از حقوق کودکان بر عهده افراد بزرگسالی است که در کنار این کودکان قرار دارند و تلاش می شود در هفته ملی کودک با برگزاری برنامه های متعدد ، جامعه و مسئولان نسبت به حقوق کودکان ، بیش از پیش حساس شوند.
سازمان بهزیستی کشور در این زمینه اعلام کرد: «هر کودک نشانی خداست» به عنوان شعار هفته ملی کودک در سال 1396 از سوی دست اندرکاران حوزه کودک کشور ، تعیین شده است.
سازمان بهزیستی با داشتن مراکز روزانه و شبانه روزی کودکان بی سرپرست و بدسرپرست و همچنین تحت پوشش قرار دادن مهدهای کودک یکی از نهادهای مهم در حوزه کودکان به شمار می رود.

703

کد خبر: 822919

وب گردی

وب گردی