هزینه سالانه ۴۰ هزار میلیارد ریال برای مقاوم سازی خانه‌های روستایی

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: با توجه به پرداخت ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات به هر متقاضی، سالانه برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در کشور ۴۰ هزار میلیارد ریال هزینه می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، عزیزالله مهدیان با اشاره به اینکه مقاوم سازی مسکن روستایی در کشور از سال 73 و در قالب برنامه های توسعه آغاز شد گفت:با توجه به کند بودن روند مقاوم سازی، از اول برنامه چهارم توسعه قرار شد هر ساله 200 هزار واحد مسکن روستایی در کشور مقاوم سازی شود که تاکنون براساس برنامه برای 2 میلیون واحد تسهیلات تامین شده که از این تعداد یک میلیون و 760 واحد روستایی منجر به عقد قرارداد با بانک ها شد و عملیات ساخت و بهره برداری از یک میلیون و 550 واحد به پایان رسید.

به گفته او، این درحالی است که سالانه بین 40 تا 50 هزار واحد حادثه دیده نیازمند بازسازی در روستاها وجود دارد که از سال 84 به بعد نیز 360 هزار واحد درقالب بازسازی مناطق حادثه دیده مقاوم سازی شده اند.

مهدیان با اشاره به وجود پنج میلیون و 380 واحد روستایی موجود در کشور براساس آخرین سرشماری های موجود، گفت: تاکنون از این تعداد حدود 2 میلیون و 100 هزار واحد مقاوم سازی شده اند که با توجه به احداث و بهسازی برخی واحدهای روستایی توسط خود روستاییان، حدود 40 درصد منازل روستایی کشور مقاوم سازی شده اند.

او اظهار کرد: براساس طرح جامع مسکن نیز بنا داریم تا پایان سال 1405 تعداد واحدهای مقاوم سازی شده در روستاها را به 75 درصد افزایش دهیم.

به گفته این مسئول، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هیچ کمبود منابع اعتباری برای مقاوم سازی واحدهای روستایی ندارد.

منبع: فارس

402

کد خبر: 822989

وب گردی

وب گردی