دولتمدران وظیفه سنگینی در برابر تربیت و حفظ کودکان وجوانان اسلام برعهده دارند

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه همگان در جامعه دینی و نهادهای فرهنگی و دانشگاهی نسبت به تقویت حیا و پاکدامنی در جامعه نقش آفرین باشند، افزود: نقش دولتمردان در تربیت و حفظ کودکان و جوانان جامعه اسلامی وظیفه سنگینی را برعهده دارند.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین یوسف یوسف‌پور در خطبه‌های امروز نماز جمعه مرکز مازندران در مصلای جمعه ساری با تبریک دهه کرامت به نمازگزاران و مومنان اظهار داشت: در سالروز فرخنده میلاد امام رئوف قرار داریم که افتخار بزرگی برای ملت ایران بوده که مضجع شریف آن امام همام و خواهر و برادر گرانقدرش در این مرز و بوم قرار دارد.

وی افزود: کرامت امام رضا(ع) باید در جامعه تبیین و تشریح شود تا شخصیت امام رئوف برای همگان درس آموز باشد.

دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مازندران با اشاره به اینکه لقب رئوف و رضا برای آن امام دوست داشتنی بسیار برازنده است، تصریح کرد: مقام رافت بالاتر از مقام رحمت بوده که نصیب آن امام همام شده است.

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه فضیلت زیارت مضجع شریف امام رئوف در آیات و روایات بسیار آمده است، افزود: مهربانی امام دوستی‌ها و مودت در دنیا و آخرت نصیب زائر مومن بارگاه ملکوتی هشتمین امام شیعیان خواهد شد.

یوسف‌پور با اعلام اینکه سیره عملی و درس اخلاقی امام رضا(ع) باید در جامعه دینی، علوی، محمدی و فاطمی فراگیرد، گفت: با تقویت این تفکر در چنین جامعه شیعی، بدبینی، اختلاف، دوری و زشتی از بین خواهد رفت.

امام جمعه موقت ساری در خطبه دوم نماز جمعه ساری با تبیین مناسبت‌های پیش روی در کشور و استان، مومنان و نمازگزاران را به اجابت تقوای الهی دعوت کرد.

وی با اشاره به اینکه 14 مرداد روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی نامگذاری شده است، گفت: در تاریخ حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی در عصر جاهلیت و بربریت مورد هجمه و خدشه قرار گرفته است.

یوسف‌پور با بیان اینکه در جهان امروز که از آن به عصر جاهلیت مدرن نامبرده می‌شود سردمداران و مستکبرین دنیا حقوق و کرامت انسان‌های مظلوم و ستمدیده جهان را مورد هدف قرار دادند، افزود: با این حربه و ترفند تمام شئون و کرامت انسان را زیرپا لگد مال کردند.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به اینکه آمریکا استکبارگر خود را سردمدار حقوق بشر قلمداد کرده و به بی‌هویت کردن انسان‌های زن و مرد در جهان می‌پردازد، تصریح کرد: جاهلیت مدرن همه کرامت انسانی، تربیت مردان و زنان، حفظ حیا و حجاب زنان جامعه را مورد خدشه وارد کرده است.

یوسف‌پور با بیان اینکه همگان در جامعه دینی و نهادهای فرهنگی و دانشگاهی نسبت به تقویت حیا و پاکدامنی در جامعه نقش آفرین باشند، افزود: نقش دولتمردان در تربیت و حفظ کودکان و جوانان جامعه اسلامی وظیفه سنگینی را برعهده دارند.

وی با تسلیت آیت‌الله عبدالکریم حائزی یزدی، شهادت علامه سید عارف حسینی، شهادت مظلومانه هشت دیپلمات، شهادت شهید صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف را تسلیت گفت.

امام جمعه موقت ساری با تاکید بر اینکه نباید از تکریم، تجلیل و عظمت شهدا غافل بمانیم تصریح کرد: امنیت، عزت، کرامت و آرامش جامعه دینی از خون‌های مقدس شهدا بوده و همواره باید مراسم تکریم و تجلیل از علما و شهدا را داشته و از عزت و عظمت آنان یاد کنیم.

وی با نامگذاری 17 مرداد روز خبرنگار و تبریک این روز به تلاشگران این عرصه، تصریح کرد: شغل خبرنگاری مقدس، خطیر، پراضطراب و خطرپذیر بوده است.

امام جمعه موقت ساری با تاکید بر تکریم جایگاه خبرنگاران فاخر در جامعه، افزود: امیدواریم همواره تجلیل و تکریم خبرنگاران را در دستور کار داشته باشیم و خبرنگاران نیز باید صداقت، امانت، حرمت‌داری، منافع ملی، بصیرت و انتقادسازنده را برای اصلاح جامعه در دستور کار داشته باشند.

یوسف پور با اشاره به آغاز موسم اعزام زائران ایرانی به حج ابراهیمی، تصریح کرد: خوشبختانه با نظر موافق مقام معظم رهبری، سران سه قوه، زائران ایرانی امسال در حج تمتع حضور یافته و امیدواریم با سلامت کامل زائران به وطن خود بازگردند.

دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با تبریک سی و هشتمین سالگرد تاسیس این نهاد مقدس، گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی وظیفه برگزاری برنامه‌های فرهنگی، انقلابی، ارزشی و دینی در سراسر استان و کشور دارد.

یوسف‌پور از آمادگی این شورا برای برپایی جشن ربع قرن پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: همگان نهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را که نهاد رهبری بوده را حمایت کنند.

وی با بیان اینکه تنفیذ رئیس جمهور دوازدهم را روز گذشته با حضور مقام معظم رهبری و سران برخی کشورهای جهان داشتیم، تصریح کرد: با این اقدام، جایگاه و مقبولیت مردمی حجت‌الاسلام روحانی مضاعف شده و امید است دولت دوازدهم با حمایت مجلس، قوه قضاییه، وزرای کارآمد و مردم ایران مشکلات امروز جامعه اسلامی ایران نظیر بیکاری، مسکن، تولید را برطرف کند.

یوسف پور با تاکید بر رونق تولید در جامعه، تصریح کرد: با ایفای جایگاه سازندگی در جامعه بیکاری از ایران اسلامی و مردم دور خواهد شد.

امام جمعه موقت ساری از برگزاری موفق جشنواره بین‌المللی نامه‌ای به امام رضا(ع) توسط دست‌اندرکاران این حوزه در اداره کل ارشاد قدردانی کرد و گفت: مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه در استان مازندران به شایستگی برگزار شده است.

901

کد خبر: 823080

وب گردی

وب گردی