امام جمعه بجنورد: رئیس جمهور خود را موظف به حل مشکل معیشتی مردم بداند

امام جمعه بجنورد با اشاره به تنفیذ حکم رئیس جمهور از سوی مقام معظم رهبری، بزرگ ترین مشکل مردم کشور را مسائل اقتصادی و معیشتی عنوان کرد و از رئیس جمهور خواست که خود را موظف به حل مشکلات معیشتی مردم بداند.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته بجنورد با بیان اینکه کشور ایران به لحاظ نقدینگی و درآمد جایگاه بالایی دارد و کشور ثروتمندی داریم، اظهار کرد: رئیس جمهور توصیه های مقام معظم رهبری را فراموش نکند که فرمودند اولویت کاری ریشه کن کردن فقر باشد و نباید مردم به گونه ای زندگی کنند که به نان شب خود محتاج باشند.

وی ادامه داد: همانطور که سرپرست یک خانواده باید حواسش به امورات زندگی همسر و فرزندان باشد که مسائل معیشتی آن ها را حل و فصل کند، رئیس جمهور نیز نسبت به خانواده بزرگ خود، ملت ایران همین وظایف را دارد و به گونه ای سیاست گذاری کند که فقر ریشه کن شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اینکه از توصیه های مهم دیگر مقام معظم رهبری در روز تنفیذ، حفظ گوهر گران بهای وحدت و انسجام بود، خاطرنشان کرد: حفظ نیروهای انقلابی، جوانان بسیجی، نیروهای جهادی و فرزندان و جوانان این مرز و بوم که ذخایر ارزشمند کشور هستند در اولویت کاری باشد و اگر انتقاد سازنده ای شد، به دشمنی تعبیر نشود.

حجت الاسلام یعقوبی گفت: انتقاد بد نیست، انتقام بد است و افرادی که دستگیری کرده و برای پیشرفت مدیریت راهنمایی می کنند را نباید کنار زد و یا برآشفته شد.

وی غافل نشدن از دشمن و توجه همه جانبه به مسائل خارجی را از دیگر وظایف مهم رئیس جمهور دانست و تصریح کرد: دشمن هرگز نمی خوابد، اگر مذاکره منفعتی دارد به پایش بایستید و اما گاهی هزینه مذاکرات از مقاومت و مخالفت بیشتر است.

وی اضافه کرد: اگر قدرت و عزت مملکت حفظ می شود به برجام پایبند بمانید اما اتفاقات اخیر نشان داده پایبندی به برجام یعنی تحقیر و ذلت.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه همانطور که با اشاره مقام معظم رهبری دولت مذاکرات را آغاز نمود با اشاره ایشان، برجام را به پایان برساند، تصریح کرد: از روی مصلحت ملت ایران اگر برنامه ریزی کردید، این مردم از شما حمایت خواهند کرد.

حجت الاسلام یعقوبی در ادامه سخنان خود، سالروز میلادامام رضا(ع) را روز مبارک و شادمانی توصیف کرد و افزود: آنچه مهم است رضایت خداوند می باشد و امام با آرامش برای رضایت خداوند متعال کار می کرد.

وی همچنین به هفدهم مرداد ماه روز خبرنگار اشاره کرد و یادآور شد: روز خبرنگار روز یک شهید است، اصحاب رسانه باید مراقب باشند و کاری شهید پسند انجام دهند.

وی اظهار کرد: خبرنگاران با انعکاس اخبار و انتقادات، دستگیری کنند نه مچ گیری و مسئولان استانی نیز توجه ویژه ای به وضعیت درآمد و روزمره خبرنگاران داشته باشند چرا که این قشر مظلوم واقع شده اند و بسیاری از فعالان این عرصه مشکلات عدیده ای دارند.

امام جمعه بجنورد همچنین با اشاره به بازدید ائمه جمعه خراسان شمالی از کارخانه فولاد اسفراین، این مجموعه عظیم را از افتخارات تولید این استان عنوان کرد و گفت: این مجموعه باید تعیین تکلیف شود که مربوط به بخش خصوصی است یا دولتی و همچنین تولیدات این کارخانه به دلیل واردات بی رویه فولاد از چین در انبارها مانده که باید برای فروش محصولات آن نیز چاره ای اندیشیده شود.

901

کد خبر: 823093

وب گردی

وب گردی