آغاز مسابقات سراسری قرآن دانش‌آموزان با حضور ۱۴۲۰ نفر

سی‌و‌پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن دانش‌آموزان با حضور ۱۴۲۰ نفر در مشهد مقدس آغاز می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، سی‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت دانش‌آموزان از مهرماه سال 95 آغاز شد که پس از گذراندن مرحله منطقه‌ای و استانی، نهایتاً به مرحله کشوری رسید. طبق برنامه، بخش پژوهشی دختران و پسران در تیرماه در استان اردبیل به کار خود پایان داد و با ارزیابی داوران 120 نفر دانش‌آموز دختر به عنوان نفرات برتر مشخص شدند.

آمار اعلام شده از حضور 670 دانش‌آموز دختر و 750 دانش‌آموز پسر در این دوره از مسابقات حکایت می‌کند که اختلاف آمار پسران با دختران به جهت بیشتر بودن رشته‌های بخش پسران به نسبت دختران است.

بخش پژوهشی مسابقات، 15 مردادماه سال جاری به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار می‌شود و تا 25 مردادماه نیز ادامه خواهد داشت.

برگزاری مسابقات سراسری قرآن دانش‌آموزان پیش از این توسط سازمان اوقاف و امور خیریه تحت عنوان «شکوفه‌ها» برگزار می‌شد امّا به جهت دارا بودن ظرفیت جامعه هدف و مخاطبان وزارت آموزش و پرورش، طی انعقاد تفاهم‌نامه‌ای میان مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و وزارت آموزش و پرورش، برگزاری آن از سه سال گذشته به آموزش وپرورش محول شده و با مشارکت دو دستگاه برگزار می‌شود.

503

کد خبر: 823097

وب گردی

وب گردی