دکتر ولایتی: امریکایی‌ها در صحنه بین‌المللی آبروی خود را می‌برند

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین الملل با بیان اینکه امریکایی ها تنهت فکر می کنند که تنها قدرت برتر دنیا هستند گفت: این رفتارها ذهن ها را یاد شخصیتی به مثابه دن‌کیشوت می‌اندازند ضمن آنکه آنها با گزافه گویی ها در صحنه بین‌المللی تنها آبروی خود را می‌برند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز دکتر علی‌اکبر ولایتی مشاور عالی رهبری در امور بین الملل در حاشیه مراسم استقبال از دانشجویان و افتخار آفرینان دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات جهانی روبوکاپ 2017 ژاپن در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی ایسکانیوز که آمریکا اعلام کرده قصد دارد از مراکز نظامی ایران بازدید کند و باید مواضع ایران در این رابطه چگونه باشد، گفت: به هیچ وجه آمریکای‌ها چنین حقی ندارند و نه به آنها اجازه داده می‌شود که چنین کاری بکنند و نه جرات این را دارند که به حریم امنیتی ایران تجاوز کنند.

وی تاکید کرد: در حقیقت کسانی که اکنون این حرف را می‌زنند، ذهن ها را یاد شخصیتی به مثابه دن‌کیشوت می‌اندازند که زمانی فکر می‌کردند تنها قدرت برتر دنیا هستند اما زمان که گذشت شکست‌های متوالی این ها در عراق و ویتنام و افغانستان و سایر کشورها نشان داد که این ادعاها بی‌پشتوانه است.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: امریکایی ها در هیچ مقطعی از زمان جرات نخواهند کرد به سمت ایران بیایند و به هیچ وجه به مراکز نظامی راه نخواهند یافت چرا که این موضوع جزو حریم امنیتی و خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.

ولایتی در پایان اظهار داشت: آمریکا‌یی‌ها هم از این بیهوده‌گویی‌ها و گزافه‌گویی سودی نمی‌برند جز اینکه آبروی خود را در صحنه بین‌المللی برده و خواهند برد.

301

کد خبر: 823185

وب گردی

وب گردی