پیش‌نویس قطعنامه آمریکا علیه کره‌شمالی امروز به رای گذاشته می‌شود

آمریکا پیش‌نویس قطعنامه جدیدی علیه کره شمالی را به شورای امنیت برده که ممنوعیت‌های مختلفی بر بخش صادرات این کشور اعمال و پیونگ‌یانگ را از یک سوم درآمدهای سالانه‌اش محروم کند.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، درآمد سالانه کره شمالی از محل صادرات زغال سنگ، آهن، سنگ آهن، قلع و سنگ قلع و غذاهای دریایی سه میلیارد دلار است که هدف این قطعنامه کاهش دست‌کم یک میلیارد دلار از عایدات کره از ارز خارجی است.

یکی از دیپلمات‌های شورای امنیت سازمان ملل که خواست نامش فاش نشود گفت، اطمینان زیادی بابت این مساله وجود دارد که متحدان کره شمالی یعنی چین و روسیه نیز از این پیش‌نویس حمایت کنند.

وی ادامه داد: مبالغی که کره شمالی از بابت صادرات سنگ‌های معدنی به دست می‌آورد برای ساخت و توسعه تسلیحات و آزمایشات اتمی و موشکی استفاده می‌شود و به همین دلیل، این صادرات باید به شدت محدود شوند. این تحریم‌ها هیچ اثری بر مردم این کشور ندارد.

آمریکا امروز (شنبه) به دنبال رای‌گیری برای پیش‌نویس این قطعنامه است تا منابع درآمدی کره شمالی را به شکل جدی محدود کند.

تصویب این قطعنامه به 9 رای موافق و عدم مخالفت هیچ یک از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل احتیاج دارد.

براساس مفاد این قطعنامه، تمامی کشورها موظفند از افزایش تعداد کارگران کره شمالی که در خارج از این کشور مشغول هستند، ممانعت کرده و نباید در این کشور هیچگونه سرمایه‌گذاری جدیدی انجام دهند.

این پیش نویس در حالی از سوی آمریکا مطرح شده که معاون سفیر سوئد در سازمان ملل اعلام کرده که این تحریم‌ها به تنهایی مشکلی را حل نمی کند.

وی ادامه داد: یک دیپلماسی بسیار فعال و مفیدتر بشدت نیاز است. یک راه حل بلندمدت می‌تواند از طریق مذاکره و گفت‌وگو به دست بیاید.

براساس گزارش یکی از محققان حقوق بشر سازمان ملل در سال 2015، کره شمالی بیش از 50 هزار تن از شهروندان خود را مجبور کرده تا در خارج از کشور کار کنند که بیشتر در روسیه و چین هستند و بین 2 / 1 میلیارد دلار تا 3 / 2 میلیارد دلار در سال از همین نیروی کار خارجی پول وارد این کشور می‌شود.

منبع: ایسنا

801

کد خبر: 823194

وب گردی

وب گردی