تحصیل ۳۰ دانشجوی بین‌المللی در دانشگاه شهید چمران از مهرماه

مدیر دفتر همکاری‌های علمی و بین‌الملل دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان این‌که مهرماه امسال ۳۰ دانشجوی بین‌المللی، تحصیل خود را در دانشگاه آغاز می‌کنند، گفت: با تبلیغات مناسب و افزایش ارتباطات بین‌المللی، می‌توان تعداد دانشجویان بین‌المللی را افزایش داد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر کریم لویمی‌مطلق در خصوص حضور دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه شهید چمران اهواز، اظهار کرد: حدود دو سال پیش شروع به جذب دانشجویان بین‌المللی کردیم. اغلب متقاضیان ما از کشور عراق هستند. این افراد باید ابتدا یک دوره آموزشی شش ماهه را برای آموزش در مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه بگذرانند، سپس می‌توانند در کلاس‌ها حضور پیدا کنند.

وی افزود: در گذشته ۵۰ دانشجو در مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه، دوره‌های زبان فارسی را گذراندند اما هیچ یک از این دانشجویان در دانشگاه به تحصیلات خود ادامه ندادند. برخی از این دانشجویان به دانشگاه‌های مشهد یا کرمانشاه رفتند و می‌توان گفت یکی از دلایل باقی نماندن دانشجویان در دانشگاه و در شهر اهواز، وضعیت آب و هوایی ما است.

مدیر دفتر همکاری‌های علمی و بین‌الملل دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: هم‌اکنون ۳۰ نفر درحال گذراندن دوره آموزشی زبان فارسی هستند که این دوره تا مهرماه امسال به اتمام می‌رسد و این افراد می‌توانند تحصیلات خود را در دانشگاه آغاز کنند. هم‌اکنون متقاضیان زیادی برای تحصیل در دانشگاه وجود دارند اما هنوز روند ثبت‌نام و پذیرش این افراد به طور کامل انجام نشده است.

لویمی‌مطلق خاطرنشان‌کرد: در جذب دانشجویان بین‌المللی بیشتر بر دانشجویان کشور عراق توجه داریم و برای افزایش همکاری‌ها با دانشگاه‌های عراق در حال انجام مکاتبه‌هایی با سفارت ایران در عراق هستیم تا درصورت امکان، همراه با رییس دانشگاه طی یک سفر به عراق در این زمینه نشست‌هایی داشته باشیم. تبلیغات کافی و افزایش ارتباط با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی عراق می‌تواند در افزایش تعداد دانشجویان بین‌المللی دانشگاه بسیار موثر باشد.

وی گفت: فکر می‌کنم با افزایش دانشجویان خارجی، جایگاه دانشگاه در جامعه بین‌المللی بهبود می‌یابد. همچنین داشتن دانشجویان بین‌المللی می‌تواند منبع درآمد مناسبی برای دانشگاه باشد. ارتقا روابط بین‌المللی دانشگاه تا حد زیادی به تصویری که جامعه‌ی بین‌المللی از کشور دارد، وابسته است. هرچه این تصویر مثبت‌تر باشد، توانایی ایجاد ارتباطات بهتری را خواهیم داشت.

منبع: ایسنا

201

کد خبر: 823257

وب گردی

وب گردی