2 استقلالی علیه داوری لیگ برتر/ سوت طلایی در تبریز رونمایی شد

عملکرد داوران در هفته دوم لیگ برتر (جام خلیج فارس) را با نظر کارشناسان داوری بررسی می کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، در فوتبال اختلاف نظری که همیشه وجود دارد داوری هاست. تیمی 5نفره که سرنوشت یک تیم و 1000 هواداراش به سوت و پرچم او بستگی دارد؛ حالا فرض شود این سوت اشتباه به صدا در بیاید و پرچمی به اشتباه بالا باشد! کل محاسبات مربی و بازیکن و هوادار به هم خواهد ریخت و در برخی موارد نتایج عجیب و غریب هم رقم می خورد. هفته دوم لیگ برتر با 8 دیدار برگزار شد که برخی سرمربیان مثل علیرضا منصوریان به داور بازی اعتراض داشتند.

* امیر قلعه‌نویی در جدیدترین اظهاراتش درباره مسائل داوری و اعتراضات به داور بیان کرد: اشتباهات داوری مزه بازی است و داور بر نتیجه بازی تاثیری نداشت، برای داور آرزوی موفقیت دارم.

* علیرضا منصوریان در خصوص داور دیدار تیمش با استقلال خوزستان بیان کرد: فکر می‌کنم آنهایی که در طبقه دوم ورزشگاه هم نشسته بودند، در آن صحنه که روی علی قربانی خطا شد، دیدند که حتی پیراهن او از تنش خارج شد و پنالتی بود. وقتی این پنالتی به حق به سود ما گرفته می‌شد، می‌توانستیم در بازی مالکانه یک گل جلو بیفتیم و آن وقت ویسی مجبور بود تیمش را که در 18 قدم ایستاده بود را بالاتر بیاورد و آن موقع شرایط فرق می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: در نیمه دوم صحنه‌ای که اتفاق افتاد صددرصد پنالتی بود وقتی بازیکن حریف به شهباززاده پشت پا می‌زند چند ثانیه طول می‌کشد که او روی زمین بیفتد. داور فکر کرد چون سجاد دیر روی زمین افتاده تمارض می‌کند و یک کارت زرد ناحق به این بازیکن داد. من به آن صحنه‌ای که بازیکنان استقلال خوزستان هم اعتقاد داشتند پنالتی بود نگاه کردم آن صحنه پنالتی نبود و داور آنجا درست سوت زد.

* عملکرد داوران در هفته دوم از نگاه کارشناس داوری ایسکانیوز:

حیدر سلیمانی در خصوص عملکرد داوران این هفته عنوان کرد: قضاوت داوران در این هفته به مراتب بهتر و کم اشتباه تر از هفته ی اول بود. اصلی ترین اشتباه چیدمان داوران در دپارتمان است که به کاهش اشتباهات فردی در دیدار های به خصوص حساس کمک نمی کند.از نظر من بهترین داور این هفته حسین زرگر برای قضاوت خوبش بود و بدترین قضاوت وحید کاظمی بود. همه اشتباه می کنند اما کاظمی نتوانسته بود آنطور که باید بازی را کنترل کند. اولین اصل در قضاوت حاکمیت در زمین است، کاری که زرگر به درستی انجام داد و با تسلطی که به بازیکنان و بازی داشت از بروز اشتباه جلوگیری کرد. در کنار همه این ها کاظمی یک پنالتی هم برای استقلال تهران نگرفت.

* سوت طلایی این هفته تعلق می گیرد به حسین زرگر؛داور دیدار تراکتور-پرسپولیس.

* کارت خاکستری تعلق می گیرد به وحید کاظمی؛ داور دیدار استقلال تهران- استقلال خوزستان.

** داوران هفته دوم لیگ برتر:

تراکتورسازی- پرسپولیس

حسین زرگر – علی میرزابیگی – هادی طوسی – محمد ملکی – ناظر: نادر جعفری

سپیدرود رشت - سیاه جامگان مشهد

رضا عادل – علی اکبر عظیم پور – علی اکبر نوری – علی اصغر مومنی – ناظر: حسین نجاتی

فولاد خوزستان - نفت تهران

حمید حاج ملک – سعید علی نژادیان – محسن سلطانی – محمدحسین ترابیان – ناظر: علی خسروی

سایپا تهران - صنعت نفت آبادان

سیدرضا مهدوی – ایوب غلامزاده – امیر مبشر – سعاد وفاپیشه – ناظر: ایرج نظری

پارس جنوبی جم - پیکان تهران

روح اله شریفی – حسن یوسفی – محمد عطایی – کوپال ناظمی – ناظر: زاهد بحرینی

ذوب‌آهن اصفهان - گسترش فولاد تبریز

شاهو اصلانی – فرزاد بهرامی – رضا قیم – سیدعلی میرغفاری – ناظر: سعید بطحایی

پدیده خراسان- فولاد مبارکه سپاهان

بیژن حیدری – بابک عباسقلی زاده – رحیم حاجیلو – وحید صالحی – ناظر: حاتم بک پور

استقلال تهران- استقلال خوزستان

وحید کاظمی – آرمان اسعدی – اسدحاج محمدی – امید سعیدفر – ناظر: بهرام مهرپیما

601

کد خبر: 823273

وب گردی

وب گردی