قیمت طلا به ۱۲۵۸ دلار رسید

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۷۷ درصد کاهش به ۱۲۵۸ دلار و ۸۸ سنت رسید.

به گزارش ایسکانیوز، پس از آنکه انتشار آمارهای قوی تر از حد انتظار از بازار کار آمریکا موجب تقویت ارزش دلار شد و موجب تقویت احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا برای سومین بار در سال جاری میلادی شد، قیمت طلا روز جمعه تا یک درصد کاهش یافت.

کارفرمایان آمریکایی در ماه جولای بیش از حد انتظار نیروی کار استخدام کردند و بیشترین افزایش دستمزدهای ساعتی را در طی 5 ماه گذشته اعمال کردند. این آمارها می تواند به فدرال رزرو اطمینان دهد که نرخ تورم به تدریج به هدف گذاری 2 درصدی خواهد رسید.

دلار آمریکا که قبل از انتشار این آمارها ارزش آن به نزدیکی پایین ترین رقم 15 ماه گذشته رسیده بود، بعد از انتشار آمار بازار کار افزایش یافت و موجب شد تا قیمت کالاهای ارزش گذاری شده به دلار از جمله طلا برای دارندگان ارزهای غیر دلاری گران تر شود.

سیمونا گامبارینی، اقتصاددان موسسه کپیتال اکونومیکس گفت: «افزایش قابل توجه فرصت های شغلی در بخش غیر کشاورزی آمریکا و کاهش رقم بیکاری به پایین ترین رقم 16 سال گذشته نشان می دهد که فدرال رزرو همچنان ممکن است در اواخر امسال نرخ بهره را افزایش دهد، حتی اگر نرخ تورم پایین باقی بماند.»

او افزود: «در صورتی که ریسک ژئوپلتیک خاصی وجود نداشته باشد، ما کر می کنیم سیاست انقباضی بانک مرکزی آمریکا تاثیر منفی زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت. ما انتظار داریم قیمت طلا در پایان سال به 1150 دلار برسد.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 0.77 درصد کاهش به 1258 دلار و 88 سنت رسید. قیمت فلز زرد دیروز تا 1.1 درصد افت داشت و در مسیر کاهش هفتگی 0.9 درصدی بعد از 3 هفته رشد متوالی قرار گرفت.

قیمت طلای آمریکا نیز برای تحویل در ماه دسامبر با 0.77 درصد افت به 1264 دلار و 60 سنت رسید.

منبع: تسنیم

401

کد خبر: 823277

وب گردی

وب گردی