اهدای کاپ های قهرمانان به موزه امام رضا(ع)/ کسب5 مقام توسط دانشگاه آزاداسلامی

دکتر مرتضی موسی‌خانی سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم استقبال از دانشجویان افتخارآفرین دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات جهانی ربوکاپ 2017 ژاپن گفت: با تجربه 25 سال فعالیت در دانشگاه، این اولین بار است که مقامات بلندپایه کشور در این سطح به این امر مهم توجه کرده‌اند و حتی مشاور مقام معظم رهبری در چنین مراسمی حضور پیدا کرده‌اند.»

به گزارش ایسکانیوز، دکتر موسی خانی حضور دکتر ولایتی در مراسم استقبال از افتخارآفرینان جوان کشورمان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و برگزاری چنین برنامه ای در فرودگاه امام خمینی (ع) را نشانه ای از اهتمام رئیس هیات موسس و امنا و مسئولان عالی دانشگاه آزاد اسلامی به رشد و ارتقاء روز افزون دانشگاه دانست و گفت:امیدوارم شاهد فرهنگ سازی در ارج نهادن به توفیقات افتخارآفرینان در همه عرصه ها باشیم.

رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران ادامه داد: از روز اولی که دکتر ولایتی سکانداری این مجموعه عظیم را بر عهده گرفت، دستور داد به نخبگان توجه شود، به همین خاطر آیین‌نامه‌ای برای حمایت از نخبگان و پیشروها تصویب شد.

او افزود: انشاءالله شماره‌گذاری خودروی دانشگاه آزاد اسلامی نیز به زودی آغاز خواهد شد. اما مطمئنا با این توجهات مسئولیت ما برای خدمت به جامعه بیشتر می‌شود. همانطور که دکتر ولایتی بر حرکت به سوی تحقیقات کاربردی تاکید کرده ما این مهم را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

موس‌خانی با اشاره به افتخارآفرینی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات ربوکاپ 2017 ژاپن گفت: در این دوره از مسابقات دانشجویان دانشگاه آزاد توانستند 5 مقام را کسب کنند. سه مقام توسط تیم‌های واحد قزوین (شامل دو مقام قهرمانی و یک مقام سومی)، یک مقام اول توسط تیم واحد ایلخچی و مقام اول دیگری هم توسط تیم واحد یزد به دست آمد.

او گفت: در مجموع 10 مقام توسط تیم‌های بزرگسالان و 9 مقام هم از سوی تیم‌های دانش‌آموزی به دست آمد و تیم ایران توانست از حیث مقام‌های کسب شده در جایگاه دوم در بین بیش از 50 کشور دنیا در این مسابقات قرار گیرد.

به گفته رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران در این سفر تیم‌های ایرانی از شرکت تویوتا و مرکز تحقیقات ربات‌های زیرآب بازدید کرده و نشست‌های خوبی هم برگزار شده و تجربه مناسبی کسب شده است. موسی‌خانی گفت: براین اساس و در جریان همین بازدیدها و نشست‌ها مقرر شد با همکاری 2 دانشمند ایرانی مراحل ساخت خودروی خودکار ایران و سپس خودروی خودکار در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شود.

او در پایان گفت: همه این توفیقات مرهون عنایت خداوند سبحان و توسل به ائمه اطهار است و همانند سال‌های گذشته کاپ‌های قهرمانان در مراسمی تقدیم موزه امام رضا (ع) می‌شود. ما امیدواریم که پرچم جمهوری اسلامی را همواره برافراشته نگه داریم و بتوانیم در دانشگاه آزاد اسلامی در کنار سایر دانشگاه‌های برتر جهان کارکرد مناسبی داشته باشیم.

203

کد خبر: 823280

وب گردی

وب گردی