مقام روس:تهران و مسکو پس از تحریم‌های آمریکا همکاری‌های نظامی و فناوری خود را افزایش می‌دهند

یک مقام آگاه از مذاکرات معاون نخست وزیر روسیه با مقامات ایرانی برای افزایش همکاری‌های نظامی و فناوری خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک منبع آگاه اعلام کرد دیمیتری راگوزین – معاون نخست وزیر روسیه – که برای مراسم تحلیف حسن روحانی به تهران سفر کرده است، در این سفر با حسین دهقان، وزیر دفاع ایران دیدار خواهد کرد و درباره فروش تسلیحات نظامی با وی مذاکره می‌کند.

این منبع می‌افزاید: پس از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه روسیه و ایران، دو کشور برای تقویت همکاری‌های نظامی و فناوری مصمم‌تر شدند.

این مقام آگاه که نخواست نامش فاش شود، افزود: راگوزین در تهران با دهقان درباره موضوعات مختلف مانند فروش سلاح‌های روسی گفت و گو می‌کنند. دو طرف پس از اعمال تحریم‌های جدید واشنگتن، خواهان افزایش همکاری‌های نظامی هستند. طرف روس بر روی احتمال امضای توافق‌های جدید کار می‌کند.

همچنین انتظار می‌رود راگوزین در ایران با سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور ایران دیدار کند و درباره انتقال فناوری‌های پیشرفته به تهران و آموزش متخصصان ایرانی در روسیه مذاکره کنند.

هفته گذشته مجلس سنای آمریکا با اکثریت آرا، طرحی را به تصویب رساند که بر طبق آن تحریم‌های جدیدی علیه ایران، روسیه و کره شمالی وضع شد. خبرها نیز حاکی از آن است که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا قصد دارد این طرح را امضا کند. طرح جدید بخش انرژی و شرکت‌های گازی روسیه را هدف قرار می‌دهد.

کد خبر: 823292

وب گردی

وب گردی