خلیفه: برای قهرمانی در مسابقات دانشجویان جهان تلاش و زحمت می‌کشیم/ سطح این مسابقات سنگین و متفاوت است

سرمربی تیم ملی تکواندو دانشجویان ایران گفت: برای قهرمانی در مسابقات دانشجویان جهان تمام تلاش و زحمت خود را انجام خواهیم داد و قطعا برکت آن را حضرت حق خواهد داد.

نعمت خلیفه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی ایسکانیوز، درخصوص شرایط تیم ملی دانشجویان ایران اظهار داشت: خدا را شکر شرایط خوبی داریم و در این مدت تمرینات خوب و منظمی را پشت سر گذاشتیم و در آمادگی خوبی قرار داریم. به دلیل برگزاری مراسم تحلیف و تعطیلی آکادمی تکواندو به ناچار تمرین امروز(شنبه) را تعطیل کردیم و قرار است روز دوشنبه سفری یک روزه به مشهد مقدس داشته باشیم تا بازیکنان از لحاظ معنوی و روحی نیز در شرایط خوبی قرار بگیرند.

وی ادامه داد: هنوز تکلیف وزن اول تیم ملی مشخص نشده است و قرار است آرمین هادی‌پور پس از مسابقه امروز خود در مسابقات گرندپری به ما ملحق شود و در یک رقابت انتخابی با علی چهره‌قانی شرکت و نفر برگزیده به عضویت تیم ملی در بیاید. تیم دانشجویان قرار است یکشنه 22 مردادماه از طریق تایلند به تایوان اعزام شود و امیدوارم تا آن زمان بازیکنان از همه لحاظ در بهترین شرایط خود قرار داشته باشند.

سرمربی تیم ملی تکواندو دانشجویان ایران در خصوص ترکیب تیم ملی عنوان کرد: آرمین هادی‌پور یا علی چهره‌قانی در وزن اول، هادی تیران‌ولی در وزن دوم، میرهاشم حسینی در وزن سوم، سیدحسین احسانی وزن چهارم، رامین حسین‌قلی پور وزن پنجم، امیرحسین امیدی وزن ششم، سعید رجبی وزن هفتم و فرشا قیاس‌شندی در وزن هشتم نفرات تیم ملی هستند.

خلیفه با تاکید بر احتمال حضور سه ملی‌پوش تیم ملی تکواندو اعزامی به مسابقات جهانی در ترکیب تیم ملی عنوان کرد: با احتمال حضور هادی‌پور در ترکیب تیم دانشجویان از سه بازیکن مسابقات جهانی استفاده خواهیم کرد که با حضور در آن رویداد تجربه خوبی را کسب کردند. مسابقات دانشجویان به صورت متمرکز برگزار و رنگ مدال در آن ارزشمند است و این مسئله باعث خواهد شد شاهد رویدادی متفاوت و سنگین باشیم.

وی در خصوص شانس قهرمانی تیم ملی دانشجویان اظهار داشت: برای این مهم تمام تلاش و زحمت خود را انجام خواهیم داد و قطعا برکت آن را حضرت حق خواهد داد.

سرمربی تیم ملی تکواندو دانشجویان ایران در خصوص مسابقات یونیورسیاد تاکید کرد: تمام نفرات مدال‌آور المپیک 2016 ریو، سال قبل از آن در مسابقات دانشجویان جهان در کره‌جنوبی به میدان رفتند و این نشان دهنده نگاه ویژه کشورها به این مسابقات است. پراهمیت‌ترین و معتبرترین مسابقات جهان رقابت‌های المپیک است و تنها رویداد جهانی که همه رشته‌ها بعد از آن المپیک در آن حاضر می‌شوند مسابقات دانشجویان جهان است و حضور در این مسابقات برای همه کشورها حائز اهمیت است و همه با تمام قوا در آن حاضر می‌شوند.

خلیفه تاکید کرد: نفرات برتر این مسابقات 20 امتیاز در رنکینگ جهانی کسب می‌کنند و این باعث خواهد شد حساسیت این مسابقات افزایش پیدا کند. با توجه به محدودیت سنی مسابقات دانشجویان جهان ما مجبور هستیم هر ساله ترکیب جدیدی را انتخاب کنیم.

وی در خصوص اینکه تیم ملی اعزامی تمام ظرفیت تکواندو دانشجویان ایران است، تاکید کرد: محمد کاظمی و ابوالفضل یعقوبی نیز دانشجو هستند و شرایط حضور در این مسابقات را داشتند اما به دلیل حضور این نفرات در مسابقات گرندپری و همچنین جام ریاست فدراسیون جهانی در ازبکستان ما آنها را در اختیار نخواهیم داشت.

سرمربی تیم ملی تکواندو دانشجویان در خصوص پیش‌بینی کسب مدال گفت: پیش‌بینی کار سختی است اما ما زحمت خود را خواهیم کشید و امیدوارم شرمنده مردم نشویم. به همه بچه‌ها ایمان دارم و مطمئنم توانایی کسب مدال را خواهند داشت. اما نباید فراموش کرد مسابقات دانشجویان نیز سنگین است .

603

کد خبر: 823306

وب گردی

وب گردی