چرا ترامپ علیرغم میل باطنی تحریم های روسیه را امضا کرد؟!

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، برای آرام کردن فضایی که علیه او به وجود آمده حاضر به امضای تحریم های کنگره آمریکا در قبال روسیه شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از آسوشیدپرس، دونالد ترامپ و اطرافیان او در ماه های اخیر مورد اتهامات بیشتری در قبال رابطه با روسیه قرار گرفته اند. رئیس جمهور آمریکا اخیرا تلاش می کند بخاطر نزدیک ترین و وفادارترین هوادارانش کمتر درباره انتخابات 2016 سخن بگوید.

او به خوبی می داندکه در صورت سخن گفتن درباره روسیه و انتخابات 2016، رسانه های نزدیک به دموکرات ها از صحبت های او علیه خودش استفاده خواهند کرد و وی معتقد است تلاشی برای عبور از رای وی در سال 2016 آغاز شده است.

رئیس جمهور آمریکا در ویرجینیا گفته بود: آن ها می دانند در زمینه رای آوری قادر به شکست دادن ما نیستند. پس تلاش می کنند تا به آینده خیانت کنند. آن ها برای اینکار بر داستان های دروغین تمسک می جویند.

وی برای تاثیرگذاری بیشتر سخنانش، از رای دهندگان به عنوان " مردان و زنان فراموش شده" یاد کرد.

اما این دست رفتارهای وی بیشتر برایش مضر است زیرا اکثریت مردم آمریکا به هیلاری کلینتون رای داده بودند و نه دونالد ترامپ! و ترامپ با تکیه بر آرای الکترال در انتخابات پیروز شده بود. از طرفی با آغاز تحقیقات اف بی آی و کنگره امریکا درباره روابط کمپین ترامپ با روس ها در دوران تبلیغات انتخاباتی، همین میزان آرا وی نیز زیر سوال رفته اند! این تنها یکی از سخنرانی هایش درباره رابطه با روسیه و انتخابات 2016 است که توسط رسانه های دموکرات به شدت مورد انتقاد قرار گرفته و زیر سوال رفته است.

از طرفی رئیس جمهوری آمریکا بارها از تمایل خود برای بهبود روابط با روسیه سخن گفته و تلاش کرده است تا گام هایی را در این جهت بردارد. علاوه بر این ز زمانی که روابط کمپین وی با روس ها در دوران انتخابات ریاست جمهوری آشکار شده تردیدی در قبال تمایل دولت وی نسبت به رابطه با مسکو باقی نگذاشته است .

فشارها حول رابطه اطرافیان ترامپ با روسیه پس از تلاش جارد کوشنر داماد وی، برای ایجاد یک خط ارتباطی امن میان کاخ سفید و کاخ کرملین افزایش یافت. پس از آن جونیور ترامپ فرزند وی از ملاقات با نماینده دولت روسیه در ایام انتخابات خبر داد که این موضوع موجب افزایش شدید تنش ها حول دولت ترامپ شد اما تجربه نشان داده که بهتر است ترامپ تا جای ممکن سکوت کند چون سخنان وی معمولا باعث افزایش تنش ها می شود.

اینجاست که به رغم تمایل آشکار وی نسبت به نزدیکی واشنگتن و مسکو، به ناچار حاضر به امضای تحریم های کنگره علیه روسیه می شود و تنها از کنگره درخواست می کند تا بازنگری هایی را در قبال تحریم روسیه صورت دهد.

او به قصد آرام کردن فضای تندی که خطر استیضاح رئیس جمهور امریکا را افزایش داده است، پس از قریب به یک هفته تعلل، حاضر به امضای تحریم های روسیه، ایران و کره شمالی شد لذا نمی توان این رفتار وی را در جهت تغییر سیاست های دولتش تلقی کرد بلکه این امضا تنها کاری بود که برای نجات خود و دولتش مجبور بود به آن تن دهد.

801

کد خبر: 823307

وب گردی

وب گردی