صادرات 33.4 میلیون دلاری کالا از چهارمحال و بختیاری

مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری از صادرات 33 میلیون و 451 هزار دلاری کالا از این استان از ابتدای امسال تا پایان تیرماه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، اسماعیل اله دادی روز شنبه در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: این میزان صادرات کالا از استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 9 درصد کاهش دارد.
وی افزود: 24 قلم کالا از جمله لوازم خانگی، بادام، محصولات لبنی، کاشی و سرامیک، مصنوعات فلزی، الیاف، چدن و آهن و فولاد از استان صادر شده است.
مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری کشورهای عراق، هند، افغانستان، امارات متحده عربی، ترکمنستان، کویت، گرجستان، ایالات متحده آمریکا و ترکیه را به عنوان بازار هدف کالای این استان عنوان کرد.
اله دادی واردات کالا به چهارمحال و بختیاری را در همین مدت حدود 40 میلیون دلار عنوان و تصریح کرد: واردات کالا به استان 34 درصد رشد داشته است که تمامی آنها کالاهای واسطه خط تولید است.
به گفته وی، تمرکز صادرات کالا بر کشور عراق، پائین بودن نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی برای تولید و صادرات، بالا بودن کرایه حمل کالاهای صادراتی، تقاضای تسریع در استرداد مالیات بر ارزش افزوده از سوی برخی واحدهای تولیدی از جمله مشکلات صادر کنندگان و کاهش صادرات استان است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با بیان اینکه هدف صادراتی امسال استان 110 میلیون دلار هدفگذاری شده است، افزود: تقویت بازرگانان و اعزام هیات های تجاری به کشورها و شناسایی بازارهای جدید صادراتی باید در اولویت برنامه های بخش خصوصی و تولید باشد.
سید نعیم امامی اظهار کرد: در راستای شناسایی و رفع مشکلات صادرات واحدهای تولیدی چهارمحال و بختیاری از سوی اتاق بازرگانی در سریع ترین فرصت، کلینیک صادراتی تشکیل شود.
به گزارش ایرنا، در این نشست بر ساماندهی و راه اندازی تشکل خاص صادرات کالا ویژه اتحادیه ها، تشکل ها و تعاونی های فعال در استان از جمله تعاونی های روستایی برنامه ریزی شد.
یکهزار و 127 واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

کد خبر: 823316

وب گردی

وب گردی