غوغای تازه واردهای لیگ برتر/پدیده، پدیده شد!

دیدارهای هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر با برگزاری 8 دیدار به پایان رسید تا پرونده این هفته هم بسته شود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، دیدارهای هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر با برگزاری 8 دیدار به پایان رسید. در پایان این هفته از رقابت‌ها نیز تیم شگفتی‌ساز پارس جم جنوبی بالاتر از پرسپولیس و با تفاضل گل بهتر صدرنشین باقی ماند. پدیده نیز در این هفته موفق شد با چهارگل از سد سپاهان بگذرد و عنوان برترین تیم هفته را از آن خود کند.

**نگاهی به نتایج هفته دوم:

تراکتورسازی یک ـ پرسپولیس 2

سایپا 3 ـ نفت آبادان 2

فولاد یک ـ نفت تهران یک

سپیدرود یک ـ سیاه جامگان 2

پدیده 4 ـ سپاهان صفر

ذوب‌آهن 3 ـ گسترش فولاد صفر

استقلال 3 ـ استقلال خوزستان صفر

پارس جم جنوبی 3 ـ پیکان 2

در ادامه نگاهی می اندازیم به تیم برتر هفته از نگاه کارشناسان ایسکانیوز:

** دروازه بان:

وحید شیخ ویسی (استقلال خوزستان)

در این نیمه استقلال تحت تاثیر درخشش سرور چپاروف و بازیسازی او در وسط زمین کاملا تسلط توپ و میدان را در اختیار داشتند و بارها دروازه استقلال خوزستان را تا آستانه فروپاشی پیش بردند که شیخ ویسی با واکنش های زیبا مانع آن ها می شد. سانتر از سمت راست با ضربه سر شهباززاده همراه شد اما توپ به راحتی در دستان شیخ ویسی قرار گرفت. سانتر شجاعیان وریا غفوری را در موقعیت تک به تک قرار داد اما ضربه او توسط شیخ ویسی دفع شد. این گلر چندین سیو در این دیدار داشت.

** مدافعان:

* وحید محمدزاده (ذوب آهن)

وحید محمدزاده به عنوان بهترین بازیکن هفته انتخاب می‌شود؛ چراکه موفق شد در خط دفاعی ذوب‌آهن علاوه بر کمک به بسته نگه داشته شدن دروازه تیمش، یکی از گل‌های حساس ذوب‌آهن مقابل گسترش را به ثمر رسانده تا بازیکنی که با عملکرد خوب خود حتی به تیم ملی رسیده است به عنوان بازیکن برتر هفته انتخاب شود.

* محمدرضا خانزاده (پدیده)

در دیدار ان هفته مقابل سپاهان نفوذ زیبای میلاد کمندانی و پاس او به خانزاده با حرکت انفرادی زیبای محمد خانزاده همراه شد و این مدافع با پیشروی به داخل محوطه جریمه سپاهان با ضربه ای زیبا چهارمین گل پدیده را به ثمر رساند. او در چندین صحنه حرکات انفرادی جالبی از خود به نمایش گذاشت.

* محمد انصاری (پرسپولیس)

مهدی شریفی روی آفسایدگیری اشتباه بازیکنان پرسپولیس از میانه میدان با بیرانوند تک به تک شد اما مکث بی فایده این بازیکن باعث شد تا محمد انصاری از راه برسه و برای او مزاحمت ایجاد کنه و در نهایت توپ در آغوش بیرانوند قرار بگیره. محمد انصاری در این صحنه کاملا حرفه ای عمل کرد و بدون خطا موفق شد مهاجم حریف را مهار کند. او چندین باز دروازه تیمش را نجات داد.

* موسی کولی بالی(استقلال خوزستان)

بازیکن مورد اعتماد ویسی این فصل هم در تیم او حضور دارد تا در خط دفاعی شگفتی ساز شود. تیم او در دو بازی اول بالاتر از حد انتظار نتیجه گرفته و در جمع 4 امتیازی های لیگ است. تیمی که با خوش شانسی و البته درخشش گلر و دروازه بانش گلی دریافت نکرده است. کولیبالی در بازی پرفشار مقابل مهاجمان پرتعداد و متنوع استقلال نمایش خوبی داشت و اگرچه اشتباه هایی هم کرد اما در کل یکی از بهترین های زمین و هفته بود.

** هافبک ها:

*ابراهیم صالحی(پارس جنوبی جم)

یکی از خریدهای خوب تابستانی توسط پارسی ها قطعا این مهاجم بوشهری است. بازیکنی که دو فصل گذشته را به دلیل پشت سرگذاشتن دوران خدمت سربازی در فجرسپاسی گذرانده بود در بازگشت به لیگ برتر پیراهن جمی ها را پوشیده و بعد از بازی خوب در هفته نخست در تبریز، این بار هنرهای خود را مقابل دیدگان طرفداران جم در اولین میزبانی لیگ برتر به نمایش گذاشت و با زدن یک گل و ساختن یک گل دیگر مرد اول پارسی ها در خط حمله معرفی شد.

*پیام ملکیان( پدیده)

او با یک گل و یک پاس گل ستاره تیمش در بازی این هفته مقابل سپیدرود بود که ناباورانه به سود تیم مشهدی به اتمام رسید . ملکیان که فصل پیش از دسته های پایین تر توسط فرهاد کاظمی به سیاه جامگان آورده شده ، در بازی دوم یکی از زیباترین گل های هفته را به ثمر رساند . گلی از گوشه محوطه جریمه که زیرتاق دروازه سپیدرود نشست و برد شاگردان میثاقیان را قطعی کرد. ضربه کرنر تیم ذوب آهن را ربیع عطایا روی دروازه ذوب آهن فرستاد که این ارسال با ضربه سر وحید محمدزاده به گوشه دروازه دخسوس رفت و ذوب آهن به گل دوم رسید.

علی قلی زاده (سایپا)

به جز یک گل زیبا، این هافبک تیم امید ایران با دوندگی بی امان یکی از بهترین های سایپا در بازی مقابل نفت آبادان بود که با گل دقیقه نود به برد نارنجی ها ختم شد . قلی زاده در این بازی یک گل خوشگل و تمیز زد و در طول بازی هم فوق العاده بود ، آنقدر که مطمئن باشیم با وجود نیمکت نشینی در بازی اول دیگر فیکس تیم دایی است.

* ربیع عطایا (ذوب آهن)

ربیع عطایا روی یک ضربه ایستگاهی ضربه ای به سمت دروازه گسترش زد که دخسوس این توپ را به خوبی دفع کرد تا تنها یک کرنر نصیب ذوب آهن شود. همچنین دقیقه ۴۵ مسابقه ربیع عطایا در جناح راست ذوب آهن صاحب توپ شد؛ هافبک لبنانی با پای چپ به زیبایی توپ را روی دروازه گسترش ارسال کرد و اسماعیل شریفات ارسال دقیق عطایا را با سر به تور دروازه حریف رساند.

* عیسی آل کثیر(نفت تهران)

هاشمی هافبک تیم نفت تهران با ارسال توپ به عمق دفاع فولاد آل کثیر را در موقعیت شوت زنی قرار داد و این مهاجم ناز فرصت استفاده کرده و با ضربه بغل پا توپ را وارد دروازه شاگردان پورموسوی کرد. این بازیکن در دقیه 85 موفق شد یک امتیاز برای تیمش به دست آورد. گفتنی است آل کثیر با درخشش در دوهفته ابتدایی لیگ هفدهم پدر کنار منشا و شیخ ویسی پایه ثابت برترین هاست.

*گادوین منشا(پرسپولیس)

روی ضربه آزاد چسبیده به محوطه جریمه تیم فوتبال پرسپولیس صاحب فرصت شد که گادوین منشا به زیبایی این توپ را تبدیل به گل کرد. کرنر برای پرسپولیس ، سانتر مسلمان روی دروازه با چند رفت و برگشت به احمدزاده رسید و ضربه سر ضرب این بازیکن در بین راه و شلوغی محوطه جریمه به منشا رسید و ضربه این بازیکن به شکلی خطرناک مجدد راهی کرنر شد. منشا در دقیقه 65 جای خود را به کمال کامیابی نیا داد.

** نیمکت ذخیره ها:

معین عباسیان، مهدی رجب زاده، محمد عباس زاده، علیرضا بیرانوند، محمدحسین مرادمند، کمال کامیابی نیا، امید سینگ و محمد قاضی.

**دیدار هفته: تراکتورسازی - پرسپولیس

دیدار تبریز به واقع تمام جذابیت‌های خاص یک فوتبال از رقابت‌های لیگ برتر را داشت. دو تیم نیز بازی زیبایی را در زمین مسابقه به نمایش گذاشتند تا بدون شک بتوان این دیدار را به عنوان دیدار هفته انتخاب کرد.

** تیم برتر: پدیده

** سرمربی برتر: رضا مهاجری

** ناکامان هفته:

فرناندو دخسوس، مجتبی جباری، شجاع خلیل زاده، مهدی شریفی، مهدی طارمی و محسن بنگر.

سرمربی ناکام: لوکا بوناچیچ (تیم بوناچیچ در دو هفته ابتدایی لیگ برتر 7 گل دریافت کرده است.)

601

کد خبر: 823335

وب گردی

وب گردی