کریمی : دولت  دوازدهم  در حوزه اقتصاد تصمیمات  ضروری بگیرد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن تأکید بر این نکته که دولت دوازدهم باید تصمیماتی ضروری را برای اقتصاد کشور بگیرد گفت:برای معیشت مردم باید تولید را فعال کرد.

علی اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکا نیوز ضمن تأکید بر این نکته که دولت دوازدهم باید در مسائل اقتصادی به فکر معیشت مردم و به خصوص اشتغال جوانان باشد گفت: برای این امر باید حوزه تولید فعال شود و مسائل و مشکلات تولید کنند گان حل شود که برای این هم باید دولت تصمیماتی سریع و ضروری را بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به این که دولت باید در حوزه اقتصاد تصمیماتی مهم را برای رفع مشکلات آن بگیرد گفت: به طور ویژه باید دولت در موردنظام بانکی تصمیم بگیرد یعنی نرخ سودهای بانکی را سامان دهد و موسسات غیر مجاز بانکی را تعیین تکلیف کند.

کریمی اظهار داشت: گلوگاه های اقتصادی مانند نظام مالیلاتی کشور، نرخ ارز و سایر مواردی که برای فعالان اقتصادی به نوعی مشکل ایجاد می کند برای فعالان اقتصادی باید رفع شود و آن ها را به سرمایه گذاری برای تولید تشویق کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه گفت: از طرفی دیگر باید دولت به مسئله بیمه های اجتماعی ورود کند.

کریمی اظهار داشت: دولت به بیمه های اجتماعی بدهی سنگین دارد و طرح تحول نظام سلامت با مخاطره روبرو شده است و اگر با این شرایط پیش برود به احتمال زیاد برای دولت دوزدهم این طرح قابل حفظ نیست.

وی با اشاره به این که دولت باید تجارت خارجی خود را افزایش دهد و از طرفی هم صادارات را تشویق کند ابراز داشت: در این حوزه ثبات نرخ ارز بسیار مهم است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه گفت: صادرات رابا در نظر گرفتن منابع مالی باید تشویق کرد و از کارهای خوب برای محدود کردن واردات مالیات گرفتن ازآن است.

وی در مورد ویژگی مهم تیم اقتصادی دولت دوازدهم اظهار داشت: باید این تیم انسجام و هماهنگی داشته باشند.

کریمی ادامه داد: این درست است که تک تک عناصر اقتصادی کابینه نقش خود را دارند اما برآیند کار آن ها خود را در اقتصاد کشور نشان می دهد و سازمان برنامه بودجه، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی سه ضلعی هستند که محور فعالیت هی اقتصادی کشور با آن ها است باید با یکدیگر هماهنگ باشند.

وی در مورد بحث برخورداری از نیروهای اقتصادی متخصص و نیرومند گفت: این که نیرویی فقط علم اقتصادی داشته باشد و یا فقط از لحاظ تجربی کار کرده باشد کافی نیست بلکه شخص مورد نظر باید هم علم و هم تجربه کاری را در کنار هم داشته باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به افرادی که در کابینه بعید به خصوص در تیم اقتصادی آن خواهند آمد تاکید کرد : بحث سلامت و پاکدستی و داشتن روحیه مبارزه با فساد در مورد این افراد بسیار مهم است زیرا بسیاری از مفاسد در حوره اقتصاد اتفاق می افتد.

کد خبر: 823413

وب گردی

وب گردی