برگزاری نشست شبکه همکاری‌های دانشگاهی اروپا آسیا در اتریش

نشست شبکه همکاری‌های دانشگاهی اروپا آسیا (ASEA-UNINET 2017 in GRAZ) با حضور حدود 80 نفر از رؤسا و معاونان دانشگاه‌های آسیایی و اروپایی، 60 نفر از سایر مسئولان دانشگاه‌ها و تعدادی از مسئولان تحقیقاتی اتحادیه اروپا، وزارت علوم و سازمان های تحقیقاتی اتریش برگزار شد .

به گزارش ایسکانیوز، رحیم صفوی قائم مقام رئیس و معاون برنامه ریزی و توسعه دانشگاه شیراز، در این نشست افزون بر مذاکره با مسئولان دانشگاه‌های مختلف در راستای گسترش همکاری‌های علمی با آنها، به معرفی دانشگاه شیراز و ارائه برنامه‌ها و ظرفیت‌های این دانشگاه در سخنرانی خود پرداخت.

شبکه همکاری‌های دانشگاهی اروپا آسیا در ابتدا به منظور توسعه همکاری‌های دانشگاه‌های اتریش و جنوب شرق آسیا فعالیت خود را آغاز و پس از مدتی به سایر دانشگاه های اروپایی و آسیایی نیز گسترش پیدا کرد.

برخی از مسئولان ارشد این شبکه علمی همان افرادی هستند که در برگزاری نخستین کنفرانس اروپایی آسیایی فناوری اطلاعات و ارتباطات (EurAsia-ICT 2002) در ایران نقش داشتند .

کنفرانس یاد شده در سال 1381 با پشتیبانی وزارت ارتباطات و نیز دفتر همکاری‌های انتقال فناوری ریاست جمهوری در دانشگاه شیراز برگزار شد و یکی از افتخارات بی نظیر برای کشور و این دانشگاه و نیز توسعه فناوری اطلاعات در استان فارس محسوب می‌شود.

از حدود یک سال قبل دانشگاه صنعتی شریف به عنوان نخستین دانشگاه ایران به شبکه همکاری‌های دانشگاهی اروپا آسیا پیوست و اخیراً دانشگاه تهران و دانشگاه شیراز هم متقاضی پیوستن به این شبکه شدند.که خوشبختانه عضویت دانشگاه شیراز در نشست امسال با اتفاق آرا تصویب و این دانشگاه به عنوان هماهنگ کننده ایران در سال 96 تعیین شد.

901

کد خبر: 823501

وب گردی

وب گردی