«مشرکی در خانواده پیامبر» خواندنی شد

رمان تاریخی «مشرکی در خانواده پیامبر» به قلم حسن محدثی و بیژن عبدالکریمی به تازگی توسط انتشارات نقد فرهنگ روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، این کتاب با عنوان فرعی داستان عاشقانه زندگی ابوالعاص و زینب (دختر پیامبر) کار جدید و مشترک دکتر حسن محدثی و بیژن عبدالکریمی است.

این کتاب شرح رابطه عاشقانه زینب دختر بزرگ پیامبر با مشرکی به نام ابوالعاص است. این رمان تاریخی می کوشد براساس مستندات تاریخی تصویری دیگرگونه از شخصیت پیامبر اسلام ارائه دهد که در روزگار ما به دلیل سیطره اندیشه های فرقه گرایانه و نئولوژیک در خفا باقی مانده است.

کتاب مشرکی در خانواده پیامبر کوششی برای به تصویر کشیدن داستان واقعی رابطه عاشقانه ای است که میان ابوالعاص بن ریبع و زینب، دختر پیامبر. زینب جزو اولین کسانی بود که اسلام آورد، لیکن ابوالعاص، داماد پیامبر، برای سالیان سال ایمان نیاورد و مشرک باقی ماند و حتی با قریشیان به جنگ با پیامبر پرداخت. این کتاب می کوشد تا کشاکش میان عشق و ایمان در دل زینب و نیز نحوه رویارویی پیامبر با یک فرد مشرک در خانواده اش و بالاتر از آن شیوه سلوک پیامبر را در مواجهه با پدیدارهای عشق و اخلاق نشان دهد.

کتاب «مشرکی در خانواده پیامبر» در قطع رقعی، 165 صفحه و با قیمت 112,500 ریال توسط انتشارات نقد فرهنگ روانه بازار نشر شد.

502

کد خبر: 823526

وب گردی

وب گردی