مداخله در صحنه تصادفات جاده ای برای مصدومان خطرناک است

یک امدادگر حوادث جاده ای گفت: مداخله شهروندان در حوادث جاده ای پیش از رسیدن عوامل امدادی در محل حادثه می تواند خطرات زیادی را برای مصدومان در پی داشته باشد

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان محمد پور اکرامی گفت: بحث امداد جاده از سال 72 در ایران مورد توجه قرار گرفت و پیش از این سال، تمام اقدمات امداد جاده ای در حد گشت های آمبولانس ها بود.
وی افزود: پیش از این سال، نیروهای هلال احمر به صورت کمکی به یاری نیروهای اورژانس رفته و بیشتر حضور آنها در جاده ها به زمان تعطیلات اعیاد خلاصه می شد.
این امدادگر حوادث جاده ای با اشاره به پیشرفت های صورت گرفته در حوزه منابع علمی خاطرنشان کرد: پیشرفت های قابل توجهی در حوزه امداد جاده ای داشته ایم و از منظر منابع علمی نیز اکنون بسیار غنی هستیم.
پور اکرامی علت بسیاری از حوادث را فقر فرهنگی دانست و تصریح کرد: وقتی در جاده حادثه ای رخ می دهد، افراد باید به آرامی با خودرو خود از محل حادثه دور شوند اما به دلیل فقر فرهنگی می ایستند تا صحنه را تماشا کنند و همین موضوع نیز سبب افزایش خسارت ها می شود.
وی ادامه داد: در این شرایط خودروهای امدادی به دشواری می توانند به محل حادثه اعزام شوند و مشکلاتی برای تردد پیدا می کنند.
این امدادگر حوادث جاده ای سرعت بالای خودروها را عامل اصلی تصادفات جاده ای دانست و اذعان کرد: در دهه 70 و 80 وضعیت راه ها در حوادث جاده ای تاثیر داشت اما اکنون وضعیت بهبود یافته است و در حال حاضر سرعت بالای خودروها دلیل اصلی تصادفات به حساب می آید.
پور اکرامی با اشاره به تقسیم بندی انواع حوادث گفت: حوادث جاده ای به 93 نوع تقسیم می شود و در اکثر تصادفات یک خودرو داخلی به عنوان عامل حادثه دخیل است.
وی با اشاره به اهمیت هماهنگی بین دستگاهی زمان رخ دادن حوادث اظهارکرد: هماهنگی بین سازمان ها در صحنه تصادفات بسیار مهم است و اگر هماهنگی وجود داشته باشد، خدمات به مصدومین حوادث در کمترین زمان ممکن ارائه می شود.
این امدادگر حوادث جاده ای با بیان اینکه " خودروهای ایرانی برای تردد با سرعت بالا ساخته نمی شوند" تصریح کرد: خودروهایی مانند "بنز" و "بی ام و" برای تردد با سرعت بالا ساخته شده اند اما اکثر خودروهای ایرانی برای تردد با سرعت 100 تا 110 کیلومتر ساخته می شوند.
پور اکرامی ادامه داد: به این خاطر که خودروها برای تردد با سرعت بالا ساخته نمی شوند، ضریب خطر بالایی در سرعت های بالا دارند.

وی با تاکید بر اینکه در حوادث جاده ای شهروندان نباید نسبت به جا به جایی مصدومان حادثه اقدام کنند تصریح کرد: در حوادث جاده ای، شهروندان نباید مصدومان را از خودروها خارج کنند زیرا این اقدام می تواند بسیار خطرناک باشد.
این امدادگر حوادث جاده ای اذعان کرد: زمانی که یک خودرو واژگون می شود نیز مداخله در صحنه بسیار خطرناک است و می تواند منجر به مرگ افراد محبوس در خودروی حادثه دیده شود.

705

کد خبر: 823527

وب گردی

وب گردی