کسب عنوان سوم برای نماینده ایران در مسابقات ارتش‌های جهان در چین

تیپ هوابرد نیروی مخصوص 33 المهدی (عج) که به نمایندگی از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، در مسابقات صلح و دوستی ارتش های جهان در کشور چین شرکت کرده است به مقام سوم در مرحله چهارم این پیکارها دست یافت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، در این مسابقات که روز گذشته به پایان رسید نماینده شایسته کشورمان در مرحله چهارم این مسابقات در آیتم پیکه یابی (نقشه خوانی) مقام ارزشمند سوم را از آن خود کرد.
در این مرحله تعداد 30 نقطه در منطقه ای با پوشش جنگلی به وسعت 40 کیلومتر در شرایط آب و هوایی بسیار گرم و مرطوب قرار داده شده بود.
در این آیتم، تیم های شرکت کننده می بایست در مدت زمان 2 ساعت به منظور پیدا کردن بیشترین نقطه هدف با هم رقابت می کردند.
تیم ایران موفق شد در مدت 2 ساعت، تعداد 19 نقطه هدف را پیدا کند و در مجموع با کسب امتیاز 58 بعد از کشور چین و روسیه و پشت سر گذاشتن تیم های ونزوئلا، آفریقای جنوبی و به ویژه تیم قدرتمند قزاقستان در رتبه سوم قرار گیرد.
مسابقات صلح و دوستی ٢٠١٧ ارتش های جهان در ١٧ رشته به طور مشترک در کشورهای چین، روسیه و قزاقستان برگزار می شود که پنج رشته هوابرد شامل چتربازی سقوط آزاد، چتربازی اتوماتیک، دوی ١٠ کیلومتر و دوی ٦ کیلومتر با مانع همراه با تیر اندازی، بیاتلون نفربر، آسمان پاک (یگانهای پدافند هوایی که مسابقه آن هدف قرار دادن پرنده از قبیل پهپاد است)، شین.میم.هه (شیمیایی، میکروبی، هسته ای) ابزاری برای پدافند نوین و رشته پنجم اربابان آتش (یگانهای توپخانه) در شهر «گوانگ شویی» چین برگزار شد.
گفتنی است، در رشته هوابرد ٣٦ نفر، رشته بیاتلون نفربر ٢٢ نفر، آسمان پاک ١٥ نفر، شین . میم . هه ١٢ نفر و اربابان آتش ٣٢ نفر از نیروهای مسلح کشورمان با تیم هایی از کشورهای دیگر به رقابت می پردازند.
نخستین دوره بازی های نظامی بین المللی به ابتکار «شویگو» وزیر دفاع روسیه سال 2015 در 11 میدان واقع در سه منطقه نظامی این کشور با حضور 1200 نیرو از 16 کشور برگزار شد.

703

کد خبر: 823547

وب گردی

وب گردی