هشدار وزیر کشور فرانسه از بازگشت تروریستهای فرانسوی به کشور

نزدیک به 700 تروریست فرانسوی در صفوف داعش در عراق و سوریه می‌جنگند.

به گزارش گروه ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، جراد کلمب – وزیر کشور فرانسه – اعلام کرد 271 تروریست فرانسوی که به گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه پیوسته بودند به فرانسه بازگشته‌اند که برخی از آنها از سوی دادستان کل تحت بازپرسی قرار گرفته‌اند.

بر این اساس، برآورد می‌شود نزدیک به 700 شهروند فرانسوی در صفوف گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه جنگیده‌اند. فرانسه نیز مانند سایر کشورهای اروپایی با موضوع چگونگی برخورد با موج بازگشت تروریست‌ها به کشورشان مواجه است.

کلمب در مصاحبه با روزنامه "لی ژورنال دو دیمانچه" فرانسه در این باره گفت: تاکنون 217 تروریست بزرگسال و 54 خردسال فرانسوی از خاورمیانه به کشور بازگشته‌اند. برخی از این افراد به تازگی بازداشت شده‌اند.

وزیر کشور فرانسه در پاسخ به پرسشی درباره تعداد کشته شدگان فرانسوی در خاورمیانه نیز گفت: بسیار سخت است که اطلاعات موثقی این درباره ارائه کرد.

در ماه نوامبر سال 2015 تروریست‌ها با تیراندازی و انفجار انتحاری، جان 130 تن از شهروندان فرانسوی را در پاریس گرفتند. همچنین در دو و نیم سال گذشته پس از آن، حملات تروریستی افراط‌گرایان در فرانسه بیش از یکصد کشته برجای گذاشت.

کد خبر: 823549

وب گردی

وب گردی