محافل سیاسی مکزیک از لحن قاطعانه رییس جمهورشان  با ترامپ راضی هستند

درز متن کامل گفت‌وگوی رئیس‌جمهور مکزیک با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در روزنامه واشنگتن‌پست، واکنش مکزیکی‌ها را به‌همراه داشته است.

به گزارش ایسکانیوز، درز متن کامل گفت‌وگوی رئیس‌جمهور مکزیک،" انریکه پنیانیتو" با " دونالد ترامپ " رئیس‌جمهور آمریکا در روزنامه واشنگتن‌پست، واکنش مکزیکی‌ها را به‌همراه داشته است.

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست چند روز پیش محتوای گفتگوهای تلفنی دونالد ترامپ با رهبران مکزیک و استرالیا را منتشر کرد.

روزنامه «واشنگتن‌پست»، روز پنجشنبه در گزارشی اختصاصی فاش کرد، ترامپ در گفت‌وگویی تلفنی با رئیس‌جمهوری مکزیک، با تأکید بر این‌که بودجه ساخت دیوار موردنظر او میان مکزیک و آمریکا را از منابعی در آمریکا تأمین خواهد کرد از انریکه پینا‌نیتو می‌خواهد دیگر علناً نگویند «مکزیک پول دیوار را نخواهد داد».

در بخشی از متن این مکالمه، ترامپ می‌گوید: «نمی‌شود که تو دائماً این را به رسانه‌ها بگویی».

محتوای این مکالمه تلفنی به این لحاظ می‌تواند برای رئیس‌جمهوری آمریکا دردسرساز باشد که ترامپ، یکی از بنیادی‌ترین شعارهای انتخاباتی خود را بر ساختن دیوار حائل میان آمریکا و مکزیک بنا کرده بود و بارها به هوادارانش قول داده بود که مکزیک را وادار خواهد کرد هزینه‌های ساخت چنین دیواری را تقبل کند.

اما آن‌طور که در این متن دیده می‌شود ترامپ در گفتگوی تلفنی خودش با رئیس جمهوری مکزیک او را تهدید می‌کند که اگر به تکرار سخنان خود مبنی بر این‌که «مکزیک پول ساختن هیچ دیواری را نمی‌دهد» اصرار ورزد، آن‌گاه ترامپ دیگر تمایلی برای دیدار با او ندارد.

او حتی در بخشی از گفت‌وگوی تلفنی‌اش با رئیس جمهوری مکزیک تأکید می‌کند که هزینه‌های ساخت دیوار مورد نظرش را از منابعی در داخل آمریکا تأمین خواهد کرد.

انتشار متن این گفت‌وگو، واکنش محافل سیاسی در مکزیک را به‌همراه داشته است.

یک مجری مشهور رادیوی مکزیک گفته این مکالمه شبیه برنامه طنز Saturday Night Live از شبکه «ان‌بی‌سی» است و عده‌ای دیگر از این بابت که ترامپ از لحن تهدیدآمیز برای تهدید رئیس‌جمهور مکزیک استفاده می‌کند، گلایه کرده‌اند.

عده‌ای از آنها هم از لحن مؤدبانه رئیس‌جمهور مکزیک که در عین حال قاطعانه به ترامپ می‌گوید که او پرداخت هزینه‌های ساخت دیوار حائل را تقبل نخواهد کرد، تمجید کرده‌اند.

کارلوس براوو، استاد مرکز آموزش و پژوهش اقتصاد در مکزیکوسیتی گفت: «رئیس‌جمهور در حال تلاش برای راهبری وضعیتی بسیار دشوار است. درز متن این گفت‌وگو در کل چهره‌ای درخشان از او ترسیم می‌کند. او دارد تلاشش را می‌کند و عقلانی رفتار می‌کند».

منبع: تسنیم

802

کد خبر: 823630

وب گردی

وب گردی