دختران و زنان  از خانه  رانده شده با کجا تماس بگیرند ؟

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به وجود 22 خانه امن در کشور برای کاهش خشونت خانگی و همسرآزاری گفت: زنان و دختران رانده شده از خانه می توانند با شماره تلفن های اورژانس اجتماعی 123 یا صدای مشاور 1480 تماس بگیرند تا در خانه های امن اسکان داده شوند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا ،حبیب الله مسعودی فرید در این باره افزود: خانه های امن ، مکان هایی هستند که از زنان در معرض خشونت حمایت می کند ، زنان و دخترانی که ممکن است به هر دلیلی شب از خانه رانده شوند یا در خانه خودشان از نظر خشونت در معرض خطر باشند ؛ این زنان و دختران در خانه های امن اسکان داده می شوند.
وی ادامه داد: همسرآزاری، ممکن است در برخی خانواده ها اتفاق بیفتد. ممکن است مردی به هردلیلی همسرش را شب هنگام، ناگهانی از خانه بیرون کند یا بطورمثال به هر دلیلی ممکن است شرایط خشونت آمیز در خانواده تا اندازه ای افزایش یابد که زن در آن خانه احساس عدم امنیت جانی کند یااینکه خشونت بارها و بارها در خانواده اتفاق بیفتد و زن مستاصل شود و دیگر نداند چکار کند.
وی اضافه کرد: حتی ممکن است خشونت بارها نباشد اما یک بار یا دو بار اتفاق بیفتد و همان موارد معدود نیز منجر به عواقبی شود بنابراین کارشناسان متخصص بهزیستی در صدای مشاور با شماره 1480 آمادگی دارد در این زمینه مشاوره های تلفنی رایگان به هموطنان ارائه کند و اورژانس اجتماعی با شماره تلفن 123 نیز می تواند از طریق اسکان این زنان در خانه های امن به حمایت این افراد بپردازد.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: نحوه تماس با خانه های امن از طریق شماره تلفن 123 است به آن معنا که اگر با سامانه 123 اورژانس اجتماعی تماس گرفته شود، کارشناسان مستقر در این مرکز ، زنان خشونت دیده را راهنمایی می کنند که اگر این زنان می توانند خودشان به خانه های امن بروند یا اینکه خودرو اورژانس اجتماعی هر جایی که باشند، دنبالشان می آید و آنان را به مرکز اورژانس اجتماعی راهنمایی می کنند و در اورژانس اجتماعی نیز این زنان به خانه های امن راهنمایی می شوند.

705

کد خبر: 823637

وب گردی

وب گردی