درمان بسیاری از بیماری‌های خونی با حجامت/ چهارشنبه و جمعه حجامت ممنوع

حجامت به عنوان یک سنت مؤکد اسلامی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها به‌ویژه بیماری‌های مرتبط با خون است و روایات متقن و صریح در توصیه به حجامت و تشریح ابعاد و جوانب گوناگون آن در کتب روایی معتبر شیعه و سنی آمده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل ازتسنیم ،طب نوین طبی جزنگر است در حالی که طب سنتی در پی نجات بسیاری از افراد از بیماری و عوارض داروهای شیمیایی است.

اینکه برخی از پزشکان طب جدید از کتاب‌های «قانون» و «الحاوی» و «ذخیره خوارزمشاهی» و «تحفه حکیم مومن تبریزی» و «مخزن الادویه» و «قرابادین عقیلی» آگاهی ندارند, ناشی از عدم اطلاع فارغ‌التحصیلان رشته پزشکی از آثار بزرگ‌مردانی چون رازی، بوعلی، جرجانی، محمد مومن حکیم و عقیلی است.

در کتاب «الجدری و الحصبه» (آبله و سرخک) اثر محمد زکریای رازی، برای پیشگیری از ابتلای به آبله، برای کودکان، حجامت و برای نوجوانان فصد را توصیه می‌کرد و توصیه محمد زکریای رازی نشان می‌دهد که حجامت تا چه میزان برای پیشگیری از بیماری‌ها اهمیت دارد و این در حالی است که برخی از طرفداران طب جدید اظهار می‌کنند که اصلاً چرا باید تحقیقاتی در رابطه با حجامت و فصد در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی صورت گیرد؟! و حجامت را امری پیش پا افتاده تلقی می‌کنند.

متاسفانه برخی به دلیل تعارض منافعشان با طب سنتی، مانع رواج طب سنتی و سنت نبوی حجامت هستند چرا که طب سنتی با تدابیری ساده می‌تواند مانع بیماری و حتی درمان بسیاری از بیماری‌ها باشد.

اگر حجامت تحت نظر طبیب طب سنتی و با انجام رعایت تدابیر قبل و بعد از حجامت, صورت گیرد، می‌تواند از بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری کند البته باید از حجامت خودسرانه پرهیز داشت.

حجامت از بروز بیماری‌های بسیاری پیشگیری می‌کند چرا که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و بدن را مقاوم‌تر در برابر بیماری‌کرده و سیستم هوشمند بدن را بیدار می‌کند؛ حجامت به عنوان یک سنت مؤکد اسلامی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های مرتبط با خون است و روایات متقن و صریح در توصیه به حجامت و تشریح ابعاد و جوانب گوناگون آن، در کتب روایی معتبر شیعه و سنی آمده است.

حجامت به عنوان یک سنت مؤکد اسلامی برای درمان بسیاری از بیماریها به‌ویژه بیماری‌های مرتبط با خون مفید است و روایات متقن و صریح در توصیه به حجامت و تشریح ابعاد و جوانب گوناگون آن، در کتب روایی معتبر شیعه و سنی آمده است.

از جمله این روایات که مرحوم علامه طباطبایی در تفسیر المیزان در آیه اول سوره اسراء آورده است که روایت معروف معراج است که پیامبر اکرم می‌فرماید: «وقتی در معراج به آسمان هفتم رسیدم از جانب خداوند خطاب آمد یا محمد واحتجم وأمر امتک بالحجامه؛ ای محمد خود حجامت کن و امتت را نیز به حجامت فرمان ده.»

روایتی دیگر که در تحف العقول و خصال شیخ صدوق نقل شده است، حدیثی مشهور به حدیث "اربعمائه" است که امیرالمؤمنین علی (ع) در یک جلسه، 400 دستور مهم اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی و طبی و ... را به یاران خود ابلاغ کردند و می‌فرمایند عمل به این چهارصد دستور، دین و دنیای شما را آباد می‌کند, اولین این 400 دستور حجامت است که حضرت می‌فرماید: الحجامه تصح البدن و تشد العقل یعنی «حجامت بدن را سالم و عقل را محکم می‌گرداند» و آخرین آن هم مربوط به حجامت است که حضرت مجدّداً می‌فرماید: علیکم بالحجامه «بر شما باد به انجام حجامت».

حضرت سفارش می‌کنند که از حجامت در روز چهارشنبه و جمعه اجتناب کنید (در ایام دیگر هفته حجامت را انجام دهید) در هر صورت روایات در این باره آنقدر زیاد است که جای هیچ شکی برای هیچ فرد معتقد به قرآن و عترت در مورد اهمیت عظیم این سنت درمانی اسلام باقی نمی‌گذارد.

مبارزه با سنت حجامت در کشور به طور گسترده و رسمی پس از کودتای امریکایی 28 مرداد آغاز شد؛ امریکا با پیدا کردن جای پا در ایران به برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای برای زیر و رو کردن زیرساخت‌های اعتقادی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشورمان دست زد که از جمله آن‌ها مبارزه با طب سنتی ـ اسلامی و ایرانی برای فراهم کردن بازار مصرف داروهای ساخته شده توسط تراست‌های دارویی یهودی ـ صهیونیستی بود.

705

کد خبر: 823653

وب گردی

وب گردی