پیچ و خم های بیمه تکمیلی خبرنگاران

امروز مهلت تمدید شده ثبت‌نام در طرح بیمه تکمیلی صندوق اعتباری هنر به پایان می‌رسد اما خبرنگاران همچنان بعد از گذشت یک ماه نمی‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند و گویا قرار است برای دومین بار این طرح برایشان تمدید شود!

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم ؛ امروز مهلت ثبت‌نام بیمه تکمیلی صندوق اعتباری هنر برای هنرمندان و نویسندگان به پایان می‌رسد و همچنان با وجود یک دوره تمدید و گذشت نزدیک به یک ماه، خبرنگاران و اصحاب رسانه امکان ثبت‌نام در این طرح ویژه تدارک دیده‌شده را ندارند.

در این دوره از ثبت‌نام بیمه تکمیلی نیز «خبرنگاران و اصحاب رسانه» همچون سنوات گذشته با مشکلات زیادی مواجه شدند و با توجه به اطلاع‌رسانیهای ضعیف معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، بسیاری از آنها نسبت به شرایط ثبت‌نام در این طرح بی‌اطلاع ماندند و همچنان برخی از وجود چنین طرحی بی‌اطلاع هستند.

گذشته از این موضوع، با وجود اینکه ثبت‌نام خبرنگاران در طرح بیمه تکمیلی صندوق اعتباری هنر منوط به ارائه لیست معرفی‌نامه از سوی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد به این صندوق بود که گویا چهارشنبه دو هفته گذشته ارائه شد، اما مسئولان این صندوق بنا بر اظهارات کارشناس پاسخگوی آن هنوز موفق به ورود اسامی اصحاب رسانه به سامانه‌ این صندوق نشده‌اند و قرار است بار دیگر مهلت ثبت‌نام تنها برای خبرنگاران و روزنامه‌نگاران تمدید شود.

براساس اظهارات این کارشناس، در بخش بیمه تکمیلی صندوق اعتباری هنر، طی روزهای آینده پیامکی به خبرنگاران و روزنامه‌نگاران معرفی‌شده از سوی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد برای بهره‌مندی خدمات بیمه تکمیلی برای مراجعه به سایت و پرداخت هزینه ثبت‌نام در یکی از سه طرح بیمه تکمیلی «امید»، «رفاه» و «آرامش» ارسال خواهد شد.

آن‌طور که از برآیند رویه کاری مسئولان ارشاد و این صندوق برمی‌آید، ظاهراً همیشه اصحاب رسانه و خبرنگاران در پایین‌ترین درجه اولویت کاری آنها قرار دارند و حتی این قشر در استفاده از تسهیلات مربوط به خودشان هم همیشه با مشکلاتی مواجه بوده‌اند.

معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد پیش از این در گزارشی با عنوان «چه‌کسانی می‎توانند از بیمه تکمیلی صندوق اعتباری هنر استفاده کنند؟» گفته بود که سه گروه برای دریافت خدمات بیمه تکمیلی به صندوق هنر معرفی شدند:

1. خبرنگاران دارای کارت حرفه‌ای از کمیسیون صدور کارت حرفه‌ای روزنامه‌نگاری
2. خبرنگارانی که از سوی رسانه‌های خود با سمت و صفت مرتبط با روزنامه‌نگاری بیمه شده‌اند و فهرست کامل آنها در سایت معاونت مطبوعاتی درج شده است.
3. مدیران مسئول و صاحبان امتیاز رسانه‌ها (شامل رسانه‌های فعال و دارای اعلام وصول در سال 96)

متاسفانه تا به امروز مسئولان معاونت مطبوعاتی هیچ پاسخگویی و اطلاع‌رسانی در این خصوص نداشته‌‌اند.

705

کد خبر: 823686

وب گردی

وب گردی