تغییر موضع عادل الجبیردرباره ماندن بشار اسد در قدرت

عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان، درباره بشار اسد رئیس جمهور سوریه، به طور ناگهانی تغییر موضع داد و گفت بشار اسد در قدرت باقی می ماند.

به گزارش ایسکانیوز، پایگاه روسیا الیوم روز یکشنبه به نقل از یک منبع مخالف دولت سوریه در ژنو گزارش داد عادل الجبیر به هیأت عالی مذاکرات (وابسته به مخالفان سوریه) اطلاع داده است که بشار اسد رئیس جمهور سوریه [در قدرت] باقی خواهد ماند.

به گزارش العالم، الجبیر گفته است که خروج اسد در آغاز مرحله انتقالی امکان پذیر نیست، و باید مدت باقی ماندن او در مرحله انتقالی و اختیاراتش را در این مرحله بررسی کنیم.

وی به مخالفان سوری گفته است، هیات عالی مذاکرات باید به دیدگاهی جدید دست یابد در غیر این صورت، کشورها به دنبال راه حلی برای سوریه بدون مخالفان خواهند بود.

طبق گفته این منبع، عادل الجبیر همچنین به این امر اشاره کرده که رخدادها تاکیدی بر این دارد که دیگر کنار رفتن اسد در آغاز مرحله انتقالی ممکن نیست و "ما باید در مورد مدت ماندن وی در مرحله انتقالی و اختیارات او در آن مرحله گفت‌وگو کنیم".

این منبع خاطرنشان کرد که در کنفرانس آتی ریاض، پایان نقش ریاض حجاب اعلام می شود. عادل الجبیر اخیرا با ریاض حجاب، هماهنگ‌کننده هیئت عالی مخالفان سوری در مذاکرات ژنو دیدار کرده بود که ماحصل آن توافق بر سر برگزاری نشست جدید مخالفان در ریاض بود.

802

کد خبر: 823688

وب گردی

وب گردی