سفر تابستانه عتبات از ابتدای شهریور آغاز می‌شود/ برگزاری دعای «عرفه» در کربلا

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه ثبت‌نام برای سفر تابستانه عتبات عالیات و روز عرفه در حال انجام است، گفت: بازه زمانی این سفر از ابتدا تا انتهای شهریور ماه به مدت یک ماه خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم ،محسن نظافتی برای سفر زائران ایرانی به عتبات عالیات اظهار کرد: ثبت‌نام تابستانه و ایام عرفه از هفته گذشته آغاز شده و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به کاروانها و سایت سازمان حج و زیارت نام‌نویسی کنند.

وی ادامه داد: بیش از 100 هزار نفر در این دوره به عتبات عالیات اعزام می‌شوند که از این تعداد نزدیک به 40 هزار نفر در مراسم عرفه شرکت خواهند کرد.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت بیان کرد: همگام با سفر حجاج ایرانی به سرزمین وحی، اعزامها به عتبات عالیات نیز با قوت ادامه دارد و یکی از مهمترین مراسمهایی که زائران استقبال می‌کنند دعای روز عرفه در کربلای معلی است.

به گفته نظافتی، همزمان با برگزاری دعای عرفه در سرزمین وحی، این مراسم معنوی در کربلای معلی هم با حضور بیش از 40 هزار زائر ایرانی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: تمام زائران ایرانی که در بازه زمانی روزهای نزدیک به ایام عرفه در عتبات عالیات حضور داشته باشند برای مراسم دعای روز عرفه به کربلای معلی اعزام خواهند شد و مراسم بسیار معنوی و زیبایی در این روز تدارک دیده شده است.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: سفرهای تابستانه عتبات عالیات به‌طور حتم مورد اقبال زائران ایرانی قرار می‌گیرد چرا که ضمن بهبود وضعیت آب‌وهوا با مراسمهایی همچون عید قربان، روز عرفه و عید غدیر مقارن شده است.

نظافتی اظهار کرد: زائرانی که قصد سفر به عتبات عالیات در روز عرفه و اعیاد ذکر شده را دارند هر چه زودتر روند ثبت‌نام خود را نهایی کنند.

وی تاکید کرد: امسال ایرانیان عاشق اهل بیت عصمت و طهارت در سه نقطه یعنی سرزمین وحی، کربلای معلی و ایران دعای زیبای عرفه را زمزمه می‌کنند.

705

کد خبر: 823701

وب گردی

وب گردی