دزدی نوه و دوستانش از خانه پدربزرگ /  مرگ یکی از سارقان

پسر جوان به همراه سه دوستش برای سرقت وارد خانه پدربزرگش شد که در جریان بازداشت سارقان، یکی از آنها با شلیک گلوله پلیس، جان باخت.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم حدود ساعت سه بامداد روز گذشته مردی در تماس با پلیس 110 اعلام کرد که چند پسر جوان به منزل ویلایی همسایه‌شان در منطقه شهران دستبرد زده‌اند و در حال سرقت هستد.

با اعلام این خبر به سرعت دو مأمور انتظامی در محل اعلام خبر حاضر شده و برای بازداشت سارقان وارد خانه ویلایی شدند.

دقایقی بعد چهار سارق که با دیدن پلیس قصد فرار از مأموران را داشتند با اسپری اشک‌آور به سمت مأموران حمله‌ور شدند که در این حین یکی از مأموران به سمت دو سارق شلیک و دو نفر از آنها را بازداشت کرد، یکی از سارقان نیز توسط پلیس بازداشت اما سارق چهارم موفق به فرار از مهلکه شد.

در ادامه دو سارقی که از ناحیه سر و لگن پا مورد اصابت گلوله قرار گرفته بودند به بیمارستان منتقل شدند که بعدازظهر دیروز یکی از آنها به علت شدت جراحات جان باخت.

پس از مرگ سارق، مراتب به سجاد منافی‌آذر؛ بازپرس ویژه قتل پایتخت اعلام شد که بازپرس امور جنایی تهران برای تحقیقات درباره این اتفاق راهی بیمارستان و محل وقوع حادثه شد.

با آغاز تحقیقات مردی که پلیس را در جریان سرقت قرار داده بود، در اظهاراتش به بازپرس امور جنایی تهران گفت: حوالی ساعت سه بامداد در منزل در حال استراحت بودم که صدای خِش‌خِش از خانه همسایه شنیدم و زمانیکه مقابل پنجره رفتم دیدم چهار جوان در حال ورود به خانه همسایه هستند، همسایه من در بستر بیماری و در بیمارستان بستری است و به همین دلیل خانه‌اش را به من سپرده بود.

وی ادامه داد: ابتدا یکی از سارقان از دیوار بالا رفت و در را برای دوستانش باز کرد و هر چهار نفر وارد خانه شدند، من نیز با دیدن این صحنه سریعاً با 110 تماس گرفتم و پلیس را در جریان گذاشتم.

در ادامه بررسی‌ها مشخص شد سارقان پس از اینکه متوجه حضور مأموران در خانه شده‌اند، داخل یکی از اتاق های خواب مخفی شده اما مأموران وارد آن اتاق خواب شده بودند که در همین حین یکی از سارقان با اسپری اشک‌آور به سمت مأموران انتظامی حمله‌ور شده و اقدام به فرار کرده بود، سپس یکی از مأموران انتظامی به سوی دو سارق شلیک کرده بود.

در نهایت سارقان مجروح به بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) منتقل شده و یکی از آنها جان خودش را از دست داد همچنین سارق دیگر به صورت سطحی مجروح و پس از بهبودی نسبی از بیمارستان مرخص شد.

یکی از متهمان بازداشت شده نیز امروز به دادسرای امور جنایی تهران منتقل شد و در اظهاراتش به بازپرس گفت: من نوه پیرمردی هستم که همراه با دوستانم از خانه وی سرقت کردیم، پدربزرگم پولدار و صاحب کارخانه بود و به همین دلیل برای سرقت به آنجا رفتیم.

سرانجام با دستور سجاد منافی‌آذر؛ بازپرس امور جنایی تهران، جسد متوفی برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد و بازپرس ویژه قتل پایتخت دستور داد تا تحقیقات درباره رعایت قانون به‌کارگیری سلاح از سوی مأمور انتظامی و اینکه گلوله از اسلحه کدامیک از مأموران شلیک شده است، صورت گیرد.

تحقیقات درباره این پرونده ادامه دارد.

700

کد خبر: 823817

وب گردی

وب گردی