بی مهری ها نسبت به دانشگاه آزاد اسلامی همچنان ادامه دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: بی مهری ها نسبت به دانشگاه آزاد اسلامی همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر عزیز جوان پور در نشست صمیمی با خبرنگاران و اصحاب رسانه، ضمن تبریک فرارسیدن روز خبرنگار به نقش اساسی و تحول ساز خبرنگاران اشاره کرد و گفت: خبرنگاران تاثیر مهمی در جامعه دارند و هرگاه بخواهیم تاریخ هر دوره را مطالعه کنیم باید به مطبوعات وقت و مطالب خبرنگاران رجوع کنیم.

رئیس واحد ارومیه با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با نفس گرم امام خمینی (ره) و کمک یک میلیونی وی به شجره طیبه تبدیل شده است افزود: متاسفانه در طول زمان های مختلف برخی به دنبال کمرنگ کردن دانشگاه آزاد اسلامی بوده اند و اکنون نیز شاهد ادامه بی مهری ها به دانشگاه هستیم.

وی تصریح کرد: در طول تاریخ، سابقه نداشته که 2900 رشته دانشگاه آزاد اسلامی به صورت گسترده و بدون دلیل حذف شود این در حالی است که در دولت های مختلف شاهد رفتار و رویه نامناسب نسبت به دانشگاه آزاد اسلامی هستیم.

دکتر جوان پور با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی نقش بسیار موثری در بومی سازی داشته است افزود: دانشگاه آزاد واحد ارومیه امروزه یکی از واحدهای پیشرو بوده است به طوری که امروزه ۲۴ رشته دکترا در این واحد دانشجو می پذیرد و تلاش داریم تحصیلات تکمیلی را در این واحد گسترش دهیم.

وی در ادامه ضمن قدردانی از زحمات روابط عمومی واحد ارومیه خاطرنشان کرد: برنامه دانشجویی صرفا خودمونی که به همت روابط عمومی شروع شد و در حال ادامه است، موجب بیان بی پرده دغدغه ها و مطالبات دانشجویان شده است که نقش بسیار تاثیر گذاری در پیشبرد اهداف دانشگاه دارد.

وی اظهار کرد: دانشگاه آزاد در تلاش است در حوزه های مختلف اثرگذاری مفیدی در توسعه استان داشته و با الگوسازی مفاخر استان به جوانان نقش خود را بیش از پیش در رشد و کیفی سازی آموزش های ارائه شده ایفا کند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی در تجلیل از مفاخر استان گفت: یکی از برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه قدردانی از دکتر یثربی به عنوان استاد فلسفه و از چهره های شاخص فرهیختگان است.

وی با بیان اینکه در حوزه علوم انسانی پیشرفت چندانی در گذر زمان نداشته ایم افزود: مشکلات مدیریتی و اقتصادی کشور ناشی از ضعف در حوزه علوم انسانی است که نیازمند توجه جدی در این خصوص هستیم.

این مقام دانشگاهی با تاکید بر اینکه تا زمانی که در زمینه رشته های انسانی الگو سازی مناسب را نهادینه نکرده و فقط از نسخه های ترجمه شده استفاده کنیم بسیاری از مشکلات رفع نمی‌شود.

وی با اشاره به حضور دکتر ولایتی به عنوان رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ایشان توجه بسیاری به علوم انسانی دارند و با تغییر مدیریت و حضور دکتر رهبر به عنوان ریاست جدید امدواریم شاهد تحول در حوزه علوم انسانی باشیم.

202

کد خبر: 823886

وب گردی

وب گردی