مردانی: کسی که آن عکس را از ملی‌پوشان گرفته خائن به این رشته است/ کسی که این کار را کرده است نظر به صندلی کاراته دارد

رئیس سابق کمیته داوران فدراسیون گفت: من اعتقاد دارم کسی که آن عکس را گرفته است خائن به این رشته است و قطعا از عوامل تیم نیست و یکی از همراهان ما بوده است.

محمد علی مردانی در گفت‌گو با خبرنگار ورزشی ایسکانیوز، در خصوص انتشار عکس ملی‌پوشان در ایستگاه قطار ورشو و حاشیه‌های آن اظهار داشت: ابتدا باید بگویم با دیدن این عکس بسیار ناراحت شدم و قطعا روحیه کل کاراته‌کاهای کشورمان نیز جریحه‌دار شده است. الگوهای فنی کاراته ایران مانند مهدی‌زاده، آسیابری و دیگران در این عکس بودند که باعث ناراحتی همه جامعه کاراته شد. من اعتقاد دارم کسی که آن عکس را گرفته است خائن به این رشته است و قطعا از عوامل تیم نیست و یکی از همراهان ما بوده است.

وی ادامه داد: هر پدر و مادری و همچنین مربی از خوابیدن فرزند و شاگردش در این وضعیت ناراحت خواهد شد و فکر می‌کنید خانواده این بچه‌ها که همیشه عزیزانش را با اقتدار روی سکوی قهرمانی دیدند با مشاهده آنها در چنین وضعیتی چه احساسی پیدا کردند.فردی که این عکس را گرفته است خیانت به کاراته است و هر کسی که این کار را انجام داده است از موفقیت‌های کاراته خوشحال نیست و می‌خواهد از داخل این کشتی را سوراخ کند.

رئیس سابق کمیته داوران فدراسیون کاراته تاکید کرد: در سفرهای طولانی شاید این مسائل اجتناب ناپذیر نباشد اما می‌شد جلوی این کار را گرفت و شرایط را به گونه‌ای انتخاب کرد که بچه‌ها به نحو بهتری استراحت کنند. در سفرهای طولانی ممکن است برایساعاتی طولانی نیاز به حضور در قسمت ترانزیت باشد اما این نحوه استراحت زیاد جالب نیست .

مردانی با تاکید بر شیطنت کسی که این عکس را از ملی‌پوشان منتشر کرده است، گفت: صد در صد کسی که این عکس را گرفته قصد تضعیف کاراته ایران را داشته است و قصد داشته شیرینی‌های کاراته را به تلخی تبدیل کند. متاسفانه در کاراته ایران وقتی شخص دیگری بر مسند کار می‌نشیند برخی به جای اینکه او را هل داده و به بالا هدایت کنند تا با بالا رفتن او خودشان به جای او بنشینند ، قصا دارند او را به پایین کشیده و خودشان جایگزین او شوند. این کسی که این کار را نیز انجام داده است نظر به صندلی کاراته ایران داشته و آبروی این رشته را برده است. من در اخبار شنیدم داورزنی نیز از این مسئله ناراحت است و دلیل آن کاندید بودن این رشته برای مدال آوری در المپیک است. این اتفاق لطمه روحی به جامعه کاراته وارد کرده است و این در حالی است که فرجی و آشوری زحمت زیادی برای کاراته می‌کشند اما برخی به دنبال زدن صدمات روحی به کاراته ایران هستند.

رئیس سابق کمیته داوران در خصوص اعزام برخی از افراد که در تیم ملی سمتی ندارند به مسابقات مختلف گفت: به نظر من اعزام این افراد صحیح نیست . اگر برخی افراد سمتی در فدراسیون جهانی دارند و حضور آنها در برخی رویدادها نیاز است باز هم بهتر است همراه تیم اعزام نشوند. این دوستان در کادرفنی حضور ندارند که نیاز به حضورشان همراه تیم باشد. من اگر در مسند کار بودم با توجه به مشکلات مالی این افراد را همراه تیم نمی‌بردم.

603

کد خبر: 823894

وب گردی

وب گردی