توافق روسای جمهور آمریکا و کره جنوبی برای افزایش فشار بر کره شمالی

"مون جائه این" و ترامپ طی تماسی تلفنی بر همکاری‌های دوجانبه برای متوقف کردن برنامه‌های مخرب کره شمالی به توافق رسیدند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، "مون جائه این" – رییس جمهور کره جنوبی – در گفت و گوی تلفنی با دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود موافقتش را با همکاری و تشدید فشار بر کره شمالی اعلام کرد. با این وجود، رسانه‌های چینی درباره محدودیت‌های تحریم‌های جدید شورای امنیت علیه پیونگ یانگ هشدار دادند.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد: در طول گفت و گوی یک ساعته مون جائه این و ترامپ، دو طرف بر همکاری‌های دوجانبه برای متوقف کردن (برنامه‌های مخرب) کره شمالی به توافق رسیدند. همچنین دو کشور در اواخر ماه اوت رزمایش مشترک نظامی برگزار خواهند کرد.

رییس جمهور کره جنوبی همچنین اعلام کرد ما نیازمند آن هستیم که به کره شمالی نشان دهیم درهای مذاکرات باز است.

وزارت خارجه آمریکا نیز با صدور بیانیه‌ای جداگانه در این باره اعلام کرد: دو رییس جمهور تاکید کردند کره شمالی تهدیدی رو به رشد و مستقیم علیه آمریکا، کره جنوبی، ژاپن و بیشتر کشورهای جهان است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز شنبه به اتفاق آرا تحریم‌های جدیدی علیه کره شمالی وضع کرد که به موجب آن یک سوم صادرات سه میلیارد دلاری این کشور را هدف قرار می‌دهد. براساس قطعنامه جدید که پیش نویس آن از سوی آمریکا ارائه شده بود، صادرات ذغال سنگ، آهن، سنگ آهن، روی و مواد غذایی دریایی کره شمالی به دلیل دو آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای این کشور ممنوع شد. همچنین براساس تحریم‌های جدید، تعداد کارگرانی که پیونگ یانگ برای کار به خارج از کشور اعزام می‌کرد، محدود می‌شود.

کد خبر: 823912

وب گردی

وب گردی