احیای تالاب هامون  ازموضوعات کارگروه شهرستانی حوزه سیستان است

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: کارگروه شهرستانی احیای تالاب هامون با حضور فرمانداران حوزه سیستان و مدیرکل محیط زیست استان و مسئولین شهرستانی و ذینفعان تالاب هامون در محل فرمانداری نیمروز برگزار شد.

‌به گزارش ایسکانیوز به نقل از اداره‌کل حفاظت محیط زیست سیستان وبلوچستان، نیره پورملایی افزود: جلسه کارگروه احیای تالاب هامون‌ پس از انجام بازدید میدانی از مسیرها و بسترتالاب هامون در سیستان برگزار شد و پس از اخذ دیدگاه‌های مردم محلی و ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات فرمانداران در خصوص لزوم هدایت، حفظ و نگهداشت آب در تالاب هامون مطرح و بررسی شد.

پورملایی بیان کرد: در کارگروه احیای تالاب هامون موارد متعددی برای طرح در کارگروه استانی احیای تالاب هامون مطرح شد که پس از جمع‌بندی و کارشناسی مواردی به تصویب رسید.

وی اظهار کرد: از جمله موارد تصویب شده ارائه مسیرهای ورود آب به تالاب هامون جهت لایروبی به کمیته شهرستانی تالاب توسط فرمانداران حوزه سیستان بود که مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل محیط زیست استان در ادامه افزود: هرگونه فعالیت در ابعاد مختلف در تالاب می بایست پس از تصویب در کارگروه احیای تالاب مورد اجرا قرار گیرد.

وی گفت: همچنین پیشنهاد عملیات سپاه در خصوص انجام فعالیت لایروبی در تالاب هامون هیرمند در مقابل کوه خواجه پس ار ارائه طرح و در صورت تصویب اجرایی خواهد شد.

پورملایی، پیشنهاد اخذ سهمیه دوم حق آبه زیست محیطی تالاب از طریق امور آب منطقه‌ای با توجه به شرایط تالاب و لزوم حفظ کارکردهای تالاب و مشخص کردن زمان چگونگی و مسیر رهاسازی نوبت دوم حق آبه زیست محیطی تالاب هامون از محل چاه نیم‌ها با تصویب کارگروه استانی را از دیگر مصوبات این کارگروه بیان کرد.

703

کد خبر: 823979

وب گردی

وب گردی