ایجاد دانشگاه کارآفرین تا پایان برنامه ششم توسعه / ارتقا سطح دانش، بینش و مهارت ؛ رسالت اصلی جهاد دانشگاهی

معاون آموزشی جهاددانشگاهی ضمن بیان اینکه ارتقای سطح دانش، بینش و مهارت رسالت اصلی جهاد دانشگاهی است از ایجاد دانشگاه های کارآفرین تا پایان برنامه ششم توسعه خبر داد.

دکتر سیدسعید هاشمی معاون آموزشی جهاددانشگاهی در گفت و گو با ایسکانیوز گفت: یکی از اهداف اصلی جهاد دانشگاهی ارتباط بین دانشگاه و جامعه است و به عنوان یک نهاد عمومی و فرهنگی این وظیفه را برخود واجب می داند تا خلاءهای موجود بین دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی را با ارائه بهترین عملکرد پر کند.

او ادامه داد: در حوزه آموزش، رسالت جهاد دانشگاهی، ارتقا سطح دانش، بینش و مهارت نیروهای تخصصی مورد نیاز برای پیشرفت کشور است که قاعدتا از طریق تربیت نیروی انسانی متخصص،متعهد و توانمند در تولیدعلم و فناوری با تاکید بر رویکرد های آموزشی و پژوهشی این امر را ممکن می سازد.

هاشمی ادامه داد: همچنین جهاد دانشگاهی از طریق ارائه خدمات آموزشی با تاکید بر آموزش های تخصصیِ پیشرفته و کاربردی در ارتقا توانمندی های مهارتی و حرفه ای با استفاده از فناوری های نوین آموزشی در عرصه بین المللی از گذشته تا کنون گام های مفیدی را برداشته است.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی با بیان اینکه رویکرد ما در آموزش های جهاد دانشگاهی رویکردی جهاد محور ، شغل محور و محصول محور است ادامه داد: در این راستا با ایجاد یک گستره شبکه ای، 140 مرکز آموزشی را در سطح کشور داریم و احساس می کنیم مردم به راحتی می توانند به این مجموعه ها دسترسی داشته و قطعا تکمیل کننده آموزش های آکادمیک در دانشگاه ها باشد.

او عنوان کرد: ما در آموزش 3 حوزه کاری داریم که یکی از آن ها آموزش های تخصصی کوتاه مدت است. بعلاوه حوزه آموزش عالی نیز شامل 2 دانشگاه و 6 موسسه می شود که در مقاطع مختلف جذب دانشجو دارد.

هاشمی تاکید کرد: تفاوت ما در حوزه های مختلف با سایر دانشگاه‌ها در این است که توانستیم ارتباط خوبی را با حوزه‌های پژوهشی، تجاری و فرهنگی برقرار کنیم به این ترتیب مجموعه این ها کنار هم می تواند دانشجویی کارآفرین را به جامعه تحویل دهد و در پیشرفت کشور موثر باشد.

او ادامه داد: جهاد دانشگاهی سازمانی است که همواره در مسیر 37 سال خود تمامی فعالیت هایش را مورد نقد و بررسی قرار داده است.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی در خصوص فعالیت های آموزشی این سازمان اظهار کرد: در آموزش های کوتاه مدت تخصصی گمان می کنیم که کار را به خوبی جلو برده ایم که در این زمینه فعالیت در شبکه های آموزشی سراسر کشور گواه این ادعاست.

او افزود: تاکید ما بر این است که یک نظام آموزشی استاندارد داشته باشیم و در سطح ملی و بین المللی حرف های جدی بزنیم به همین دلیل در حوزه های مختلف آموزشی طراحی های متفاوتی را از سال های اخیر ارائه داده ایم. بعلاوه 61 دوره در حوزه های مختلف تعریف شده است که افراد می توانند از آن استفاده کنند.

هاشمی گفت: در تولید منابع آموزشی از سال 94 تالیف آموزش های زبان انگلیسی را برای اولین بار در سطح کشور با رویکرد فرهنگ ایرانی و طرحی نو انجام داده ایم و نگاه ما این است که بتوانیم دانشگاه کارآفرین را تا پایان برنامه ششم در کشور ایجاد کنیم.

200/202

کد خبر: 824019

وب گردی

وب گردی