پژمانفر : وزارتخانه نباید تبدیل به باشگاه سیاسی شود

حجت الاسلام پژمانفر در خصوص آمدن وزیران کابینه بعدی گفت: وزاتخانه ها نباید تبدیل به باشگاه سیاسی شوند.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایسکا نیوز در خصوص کسانی که برای تصدی گری پست های وزارتخانه از سوی رییس جمهور معرفی می شوند گفت : این افراد باید اشراف کامل به بخش خود داشته و از تمام زوایای آن اطلاع داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به وزارت ارشاد گفت: به طور مثال در وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی وقتی کسی تصدی گری آن را به عهده می گیرد باید به بحث های تئاتر، موسیقی، هنر های تجسمی و سایر بخش های دیگر خصوصا بخش مساجد اشراف کافی داشته باشند.

پژمانفر ادامه داد: در این حوزه شخصی که وزیر می شود باید با همه حوزه های خود ارتباط داشته باشد.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن تأکید بر این که وزیر آینده هر وزارتخانه ای باید سواد کافی و مرتبط با وزارتخانه خود داشته باشد گفت: اگر سواد کسی در حوزه وزارتخانه خود کم باشد نمی تواند موفقیت و کار آمدی لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به این که یک وزیر باید سابقه کاری مرتبط با وزارتخانه خود داشته باشد بیان کرد: کسانی که بدون سابقه کاری وارد وزارت خانه ای می شوند تجربه نشان داده است که آدم های موفقی نبوده اند.

پژمانفردر ادامه اظهار داشت: همچنین وزیر کابینه دوازدهم باید تعهد لازم را داشته باشد و با توجه به مشکلات که وجود دارد عدالت را در حوزه خود برقرار کندو بدون داشتن روحیه عدالت محور نمی تواند در مسائل حوزه خود پیشرفت کند.

پژمانفر ضمن تأکید بر این که نباید وزارتخانه ها باشگاه سیاسی شوند گفت: ویژگی دیگر که وزیر کابینه دوازدهم باید داشته باشد این است که از باشگاه سیاسی شدن وزارتخانه خود جلوگیری کند و در کارها مشورت پذیر باشد.

کد خبر: 824087

وب گردی

وب گردی