برگزاری رزمایش مشترک ترکیه و قطر

نظامیان ترک مستقر در پایگاه قطر، با نظامیان این کشور اقدام به برگزاری رزمایش مشترک کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، رسانه‌های قطری اعلام کردند قطر امروز (دوشنبه) با ترکیه رزمایش مشترک برگزار کرد. این رزمایش مشترک نشان‌دهنده اتحاد راهبردی دو کشور پس از تحریم چهار کشور عربی علیه دوحه به بهانه حمایتش از تروریسم است.

روزنامه دولتی الشرق قطر در این باره نوشت: این رزمایش با هدف آمادگی نیروهای مسلح قطر برای دفاع از تاسیسات حیاتی اقتصادی، راهبردی و زیرساخت‌های این کشور برگزار شد.

پارلمان ترکیه در 7 ژوئن، قانونی را به تصویب رساند که براساس آن صدها تن از نظامیان این کشور به پایگاه نظامی آنکارا در قطر اعزام شدند. این پایگاه بخشی از توافق امضا شده میان دو کشور در سال 2014 و در راستای حمایت از دوحه است. همچنین بزرگترین پایگاه هوایی آمریکا در خاورمیانه در کشور قطر قرار دارد.

آنکارا اعلام کرد برای انجام رزمایش مشترک و حمایت از دوحه در مبارزه با تروریسم 3 هزار نیروی نظامی را در پایگاه خود در قطر مستقر خواهد کرد.

پس از اعمال تحریم‌های یکجانبه عربستان سعودی، بحرین، مصر و امارات متحده عربی علیه قطر، ترکیه از دوحه حمایت کرد. کشورهای تحریم‌کننده قطر خواهان بسته شدن پایگاه نظامی ترکیه در این کشور، کاهش روابط با ایران و قطع پخش شبکه تلویزیونی الجزیره هستند.

کد خبر: 824145

وب گردی

وب گردی